ניסיונות העבר המרים הביאו לכך שאוהדי הפועל פ"ת חשדנים כלפי כל בעלים, ארגון ולמעשה כל דבר שקשור למועדון. לכן, קיבצנו עבורכם תשובות למספר שאלות כלליות. במידה ויש לכם שאלות נוספות- אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר דרך האתר או עמוד הפייסבוק של "הכחולה" ולקבל מענה. 

  • מי אתם ?

את "הכחולה" ייסדו אוהדים של הפועל פתח תקווה, כמוך. לאחר שנים של תסכול תחת הנהלות מתחלפות ופילוג ביציעים, הרגשנו שיש צורך להקים ארגון דמוקרטי, שקוף ופתוח לכולם, שייצג את מגוון האוהדים של הפועל פ"ת, במטרה להגביר את המעורבות שלנו בנעשה במועדון, שימור מורשתו והחזרתו לימים היפים. בעמותה חברים אוהדים צעירים וותיקים, מהגושים המעודדים השונים, מפתח תקווה ומרחבי הארץ. המשותף לכולם הוא הרצון לשינוי ולהצלחת המועדון.

  • מדוע זה תפקידנו כאוהדים לנהל מועדון כדורגל ?

יש רגעים בהם האוהדים של המועדון צריכים להיות מעורבים על מנת להחזיר את המועדון לפעול עם חזון ומדיניות שאיבד במהלך השנים. אנו מאמינים שמקומם של האוהדים הוא לא רק ביציע, אלא גם בחדר בו מתקבלות ההחלטות על צביונו ועתידו.

  • איך תדאגו לכך שלכל דעה יהיה ייצוג בעמותה?

העמותה חרתה על דגלה את ערכי השקיפות, הדמוקרטיה והמנהל התקין. אי לכך, אנו מתחייבים לערוך בחירות במועד שיפורסם מבעוד מועד, ולייצר מבנה אירגוני שייצג את כלל האוהדים, כך שכל החלטה של הועד המנהל תהיה לאחר קבלת המנדט מכלל חברי העמותה. החלטות מהותיות כמו שינוי שם, צבע מועדון ואחרים שיתקבלו בבחירות דמוקרטיות בין חברי העמותה, כאשר חלקן ידרשו רוב מיוחד. כל חבר בעמותה יהיה זכאי לקול אחד (ואחד בלבד) באסיפה הכללית, וזאת גם במידה ואותו חבר יבחר לתרום סכומים נוספים למען המטרה מעבר לדמי החבר הקבועים.

  • על מנת להחזיק קבוצת כדורגל צריך כיסים עמוקים

כרגע אין בנמצא מישהו עם כיסים עמוקים שמוכן לנהל את המועדון על פי העקרונות שאנו מאמינים שישמרו על ערכי הפועל פ"ת. מבט על ניסיונן המר של קבוצות כגון מכבי נתניה ובית"ר ירושלים ובעיקר על עברנו שלנו מלמד אותנו שאסור למועדון להסתמך אך ורק על בעל הון, אלא לשמור על תרבות ניהולית שתבטיח את עתידו גם במידה והבעלים מתחלף. חשוב לציין שבמידה וגורם רציני יביע עניין ברכישת המועדון, העמותה לא תמנע את הרכישה, אך תעשה כמיטב יכולתה לייצג את האינטרס של האוהדים בתהליך על מנת שלא לחזור למצב הנוכחי. אנחנו מאמינים שעם ניהול תקין בשילוב תמיכה רחבה של אוהדים ואנשי עסקים אין סיבה שמועדון הפועל פתח תקווה לא יחזור לימי הפאר שלו.

  • כיצד תצליחו לנהל מועדון כדורגל מקצועני שיתמודד ברמות הגבוהות ?

בשלב זה לעמותה אין יומרות לקחת לבדה את ניהול המועדון אלא להפוך לשותפה בניהולו. מידת השותפות שלנו תיקבע במשא ומתן ובהתאם למגבלות התקציב של העמותה. לכן, ככל שיותר אוהדים יתגייסו למען המטרה, כך נוכל להבטיח מעורבות עמוקה ומשמעותית יותר בניהול הפועל פ"ת.

  • כיצד תהיה העמותה מעורבת בפעילויות למען הקהילה ?

 אחד מעקרונות היסוד של "הכחולה" הינו מעורבות חברתית וקהילתית. חלק מתקציב העמותה יפונה לפעילות קהילתית כמו עזרה לבני נוער, תמיכה בשחקנים צעירים עם קשיים כלכליים ועבודה משותפת עם גופים נוספים דוגמת "החוג הכחול".

  • איך ניתן להוציא את המועדון מהבוץ בלי כסף גדול ?

הכל מתחיל בניהול נכון , ניהול נכון אומר להציב יעדים ומטרות לעתיד , ניהול מסודר אומר ניהול שמשקיע במחלקת הנוער למען עתיד טוב יותר, ניהול נכון הינו ניהול סיכונים שיכולים להפריע למועדון, ניהול נכון הינו הפרדה בין הצוות המקצועי לצוות הניהולי , ניהול נכון זה לחבק את הספונסרים ולעבוד יחדיו להצלחה, ניהול נכון זה שיווק ושיתוף פעולה עם המשאב החשוב ביותר שיש לכל מועדון - האוהדים.

  • יש הרבה קבוצות אוהדים בהפועל פתח תקווה , זה לא ייצור חיכוך ביציע?

העמותה מכבדת את כל הארגונים הקיימים ושמה לה למטרה להיות גוף על של כל קבוצות האוהדים; מועדון המאה, החוג הכחול, הפנתרים הכחולים , החזית הכחולה והארגון של אוהדי הפועל פתח תקווה. תקנון העמותה שמבטיח קול וזכות הצבעה אחד לכל חבר מבטיח שכל קבוצת אוהדים תוכל לקבל ייצוג הולם ולעבוד יחד לטובת המועדון. העוצמה שלנו באחדותנו.

חשוב לציין ש"הכחולה" לא עוסקת בבניית גוש מעודד חדש ביציע, ולא עוסקת בענפי הספורט האחרים של המועדון מלבד מועדון הכדורגל.

  • קבוצת אוהדים טובה רק לליגות החובבנים

הניסיון בחו"ל וגם בארץ מלמד שבעזרת ניהול נכון ובעיקר שיתוף פעולה בין האוהדים, ניתן להגיע גם לרמות הגבוהות.

קבוצת אוהדים מחזירה את המועדון לקהילה שהמועדון הוקם לטובתה. לאורך השנים ראינו כיצד מנהלי המועדון סטו מהדרך ופעלו למען הצלחתם העסקית והאישית ללא דרך וחזון למועדון. לתפיסתנו, הצלחת המועדון תגיע אם לא ניתן לעבר להישכח  ונמשיך לפעול על פי הדרך שמייסדי המועדון ראו בחזונם: חינוך הדור הצעיר ושחקני הנוער למחויבות לסמל ולערכי הפועל פ"ת.

מועדון בריא, שמתנהל בשיתוף פעולה עם האוהדים והקהילה, הוא גם מועדון אטרקטיבי ברמה העסקית. לצערנו אחת הסיבות בגינן המועדון לא הצליח למשוך רוכשים רציניים בשנים האחרונות הוא התדמית שדבקה בו. אנחנו מאמינים שהשינוי שאנחנו מביאים, יהפוך גם את משימת גיוס הכספים מספונסרים ומשקיעים לקלה יותר.

  • איך תנהלו את המועדון עם אלף דעות ?

העמותה הגדירה כמה עקרונות מפתח שעל פיהם היא תפעל למען קידום המועדון - פיתוח מחלקת הנוער, קידום בית הספר לכדורגל, מעורבות קהילתית וראייה לטווח רחוק.
ההחלטות על הפעולות השונות יתקבלו בישיבות הועד המנהל, שייבחר, כאמור, בבחירות דמוקרטיות לאחר שהמועמדים יציגו את החזון שלהם ויקבלו את המנדט מחברי העמותה. פרוטוקולי הישיבות יהיו נגישים לכלל חברי העמותה, ואחת לשנה תתקיים אסיפה כללית בה יוכל כל חבר להשמיע את קולו, דעתו, ולהצביע לוועד המנהל.

  • אוהדים בהנהלה לא מיטיבים עם המועדון

נהפוך הוא אוהדים בהנהלה הינם שומר הסף של המועדון והמצפן לפיו המועדון צריך לעבוד. בשונה מספונסר או בעלים, שרואים לעתים במועדון פלטפורמה לקידום אינטרסים (גם אם לגיטימיים), האוהדים הם הגוף היחיד שכל רצונו הוא הצלחת המועדון. כל בעלים יכול וצריך להיות גאה לשתף פעולה עם האוהדים בניהול המועדון. 

  • מי שולט על כספי העמותה ?

כל הכספים שיגבו מחברי העמותה ותורמים מיועדים להשגת מטרות העמותה, כאשר חלק קטן ביותר הינו לתפעול שוטף של העמותה. הכספים שבעמותה נמצאים בנאמנות של עו"ד/רו"ח והעמותה מחויבת ע"פ חוק העמותות להגשת דוחות כספיים והצגתם בפני חברי העמותה.

  • כל אוהד הוא מאמן בפוטנציה, כיצד תתמודדו עם החלטות מקצועיות שלא נראות בעיני חלק מהאוהדים ?

מטרת הנציג של העמותה במועדון: להיות עם הבעלים ולהתוות מדיניות ארוכת טווח לניהול המועדון , יחד עם הבעלים נדאג לניהול תקין ושמירה על תהליך תקין לקבלת החלטות לטובת המועדון, ושיתקבלו ע"י שיתוף כל הגורמים בהנהלת המועדון. מרגע שנבחר ועד מנהל המייצג את מגוון הדעות בקרב האוהדים (ומתוכו נבחר נציג לדירקטוריון הקבוצה), הוא פועל תחת המנדט של האסיפה הכללית וכך נמנע מצב של ריבוי קולות סותרים.