1. בימים אלו מועדון הפועל פתח תקוה, עמותת הכחולה והוועד המנהל עומד לפני אתגר ומשבר מהגדולים בתולדות המועדון כאשר הקבוצה נלחמת להישאר בליגה הלאומית, במקביל, למצב לחימה במדינת ישראל במסגרת מבצע "שומר חומות".
  2. ברקע, תקופת חפיפה בין 2 וועדי העמותה, יוצא ונכנס החל מתאריך 1/6/21 והחלה היערכות ועבודה בנושא.
  3. מצב הלחימה במדינה, גרם הלכה למעשה למצב קיצון של פגיעה רוחבית בהתנהלות הסדירה של הליגה לאומית - הקפאת הליגה הלאומית במחזור האחרון שלו בו הפועל תקבל הזדמנות אחרונה להישארות בליגה, כמו כן, גרם לעצירת אימונים לחלק מקבוצות הליגה הלאומית, ולצערנו הרב פגיעה ייחודית ומצערת להפועל פתח תקוה, פגיעת טיל בביתו של זר הקבוצה, היגור וידאל, מהלך שהוביל לבסוף לעזיבתם של שלושת השחקנים הזרים של הקבוצה שחזרו למדינתם.
  4. מצב זה, של התנהלות במתאר עבודה של חוסר וודאות ועם ההשלכות של מצב הלחימה ובדגש למקרה הפגיעה בביתו של וידאל, הובילו את מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל יחד עם הסמנכ"ל וחבריי הוועד לנטישת כלל המשימות השוטפות לטובת מענה והתנהלות בנוהל משברי.
  5. בסוף השבוע האחרון ומיד לאחר מקרה הפגיעה בביתו של וידאל, ביצע הוועד התייעצויות פנימיות בכדי לבחון המשך התנהלות.
  6. בשיחות אלו נבחנו אפשרויות פעולה שהסיכום שלהם פנייה למנכ"ל המועדון, אבי יחיאל בכדי שיוציא מכתב למנהלת אל מול חוסר ספורטיביות מסתמן של פגיעה באימוני הקבוצה הבוגרת, פגיעה בביתו של וידאל ועזיבת הזרים, הצורך בהשלמת מחזור סיום במגרש אחר וללא קהל.
  7. בבוקרו של יום ראשון אכן נעשתה פנייה לאבי ולסמנכ"ל, טים שהחלו בבדיקה של משמעויות משפטיות מול מספר עורכי דין בכירים בתחום הספורט. מרבית עורכי הדין הסבירו כי למרות המצב שהוצג, לא קיימת עילה משפטית שמצדיקה צעדים דרסטיים של הקפאת ליגה או ביטול מחזור אחרון. בבירור נוסף, נמצא כי עו"ד יפתח אבן עזרא, מאמין שלמרות הקשיים, ניתן יהיה להגיע להישג בבקשה.
  8. בוצע שיח של הוועד מול ספונסרים של המועדון בכדי שירתמו ויסייעו בהוצאת הבקשה ובתהליך פנייה למנהלת.
  9. במהלך חג השבועות, הוסדר נושא תמיכה תקציבית לטיפול ע"י עורך דין באמצעות אחד מהספונסרים והחלה עבודה בניסוח הבקשה - הבקשה הועברה במוצאי חג השבועות למנהלת ופורסמה בהמשך בתקשורת ולכלל האוהדים.
  10. יום לאחר חג השבועות, התקבלה תשובת המנהלת כי היא דוחה את בקשתה של הפועל פתח תקוה והמחזור יתקיים ביום שישי הקרוב. עוד בקשה המנהלת למצוא מגרש חלופי והשאירה פתח לבקשה על דחיית המחזור בכדי להיערך בהתאם אל מול המצב.
  11. עם קבלת ההתייחסות, התכנס הוועד שוב במידי בכדי לבחון את המשך הפעילות. נבחנו מגוון נושאים ופעילויות להמשך במישור משפטי של הגשת עתירה להתאחדות לכדורגל, פנייה לבית דין אזרחי וכל דבר בכדי לנסות ולהשפיע על מקבלי ההחלטות במנהלת. במקביל בוצע שיח מול גורמים במנהלת שהסבירו עמדתם לפיה ולמרות המצב, הליגה תימשך כסדרה.
  12. בסופו של דבר עמדת הוועד הייתה כי נדרש להוציא עתירה על ההחלטה ונעשתה פנייה לעו"ד יפרח ומנכ"ל המועדון.
  13. עוד באותו הערב, הגישה אגודת מכבי תל אביב עתירה משלה למנהלת על משחקי הגביע. בשיח של הוועד המנהל ובהתייעצות עם מנכ"ל המועדון וע"ד יפתח, הוחלט על המתנה לתוצאות העתירה של מכבי תל אביב בכדי לגבש נוסח עתירה נכון מבחינתנו.

 

  1. אתמול בלילה, לאחר ביטול בקשתה של מכבי תל אביב, בוצע התייעצות נוספת בהשתתפות חברי הוועד, אבי יחיאל, הסמנכ"ל טים, ועו"ד יפתח אבן עזרא ובו הובן כי על סמך התשובות שניתנו בבקשתה של מכבי תל אביב, לא קיים סיכוי משפטי לעתירה של הפועל פתח תקוה. עלה נושא תקדימים בכדורגל הישראלי ובדגש לשנה שעברה בליגה הלאומית במקרה של משחק בין הפועל לוד להפועל עפולה בסיום העונה אך בהמשך עולה כי המקרים אינם דומים אל מול העובדה ששחקנים בקבוצות יריבות סיימו את החוזים ולא ניתן היה הלכה למעשה לסיים את העונה.
  2. בסיום ולאחר בחינה נוספת ומעמיקה, ובהסתמך על חוות דעת של גורמים משפטיים, כמו גם, המשך משחקי הגביע והליגה, חזרה לאימונים של קבוצות הליגה הלאומית, והעובדה שהמחזור ישוחק ביום ג' (ובסבירות בפתח תקוה ואולי גם עם קהל) הוחלט שעתירה לא תסייע במקרה זה ונדרש לתת את מרבית המאמצים להצלחה ספורטיבית בכר הדשא.
  3. מציין כי במקביל לפעילות זו, הוועד התמודד עם הסדרת תשלומי תקציבים מול עיריית פתח תקוה, שאכן הושלם בהצלחה, כמו כן, בצורך לשקף מידע לחברי עמותה ולאוהדים, אך במקביל לשמור על דיסקרטיות בתהליכים.

 

  1. לסיכום:
  1. מקרה קיצוני של התנהלות משברי בעיתוי גרוע - משחק קריטי, חפיפה של וועד מנהל, מצב לחימה, סוף שבוע ארוך וחג שבועות.
  2. הוועד יחד עם מנכ"ל המועדון, סמנכ"ל - ניסה לעשות ככל שניתן בקבועי הזמן הקצרים, במציאות של חוסר וודאות כולל שיתוף גורמי מקצוע בכירים בתחום המשפטי. גם העובדה, שבמקביל, ישנה חזרה לשגרה (קיום משחקי גביע, משחקי ליגה, חזרת קבוצות לאימונים וסיכוי סביר לאירוח באצטדיון ביתי עם קהל ביום שלישי) - לצערנו, לא אפשרה להמציא עילה משפטית תומכת לבקשה.
  3. קוראים לכלל אוהדי הקבוצה וחברי עמותת הכחולה - להתאחד ולעמוד מאחורי הקבוצה במשחקה האחרון, בתקווה שאכן תתאפשר כניסת קהל למגרש.
  4. אין לנו הפועל אחרת!