בערב יום ה', 15/7, התקיימה בסירקין פגישת אוהדים עם מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל, מאמן הקבוצה עופר טסלפפה, וחברי קבוצת הניהול, יוגב איטח, נחום דיגמי ויו"ר עמותת הכחולה, דניאל איצקוביץ.

מטרת המפגש - שיתוף ושיקוף התהליכים שנעשים במועדון בהיערכות לשנה הבאה בקבוצה הבוגרת ובמחלקת הנוער בדגש על תהליכי למידה והפקת לקחים משנה שעברה. כמו כן ומעבר להצגת הדברים, בוצע שיח פתוח ומענה לכלל שאלות האוהדים.

פתח את הערב, מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל שהסביר בפירוט רב את התהליכים והיערכות לשנה הקרובה בצד התפעולי, המקצועי והכלכלי:

מבחינת תפעול שוטף, ציין אבי לחיוב את התנהלות המועדון כיום, כאשר הוא מקבל תמיכה שוטפת מקבוצה מצומצמת של אנשים, כאשר המבנה ברור. כך נוצר ביטחון בתהליכי קבלת החלטות כמו גם ניסיון וידע ניהולי רב של אנשי קבוצת הניהול שמסייע בכלל התהליכים.

בצד המקצועי, השנה תהליך בחירת השחקנים יסודי יותר, תוך בחינת כלל תכונות השחקן מבחינת אישיות והתאמה לרוח המועדון, בחינה רפואית מקיפה טרם חתימה על חוזה ומנטלית נבחנת היכולת להתמודד ולעמוד בלחץ מול קהל גדול. במחלקת הנוער, המטרה להעמיד קבוצת נוער שתתחרה על העלייה לליגת העל וכמו-כן לשמר את מעמדן החזק של קבוצות נערים א' ונערים ב' בליגת העל.

בצד התקציבי, הירידה לליגה א' גררה איתה אבדן הכנסות ופגיעה ישירה במועדון של מעל ל2.5 מיליון ש"ח. מכאן המורכבות לבנות ולגייס תקציב שיאפשר להעמיד קבוצה תחרותית שהמטרה שלה עליית ליגה, כמו גם, המשך בנייה והתעצמות במחלקת הנוער. 

המועדון עומד כיום על כ-4 מיליון ש"ח תקציב מתוכם 1.5 מיליון ש"ח תקציב שחקנים קבוצה בוגרת. שאר התקציב כולל בתוכו תקציבים למחלקת הנוער והתנהלות שוטפת (איצטדיון, היסעים, ביטוחים, שכר עובדים, תשלום לספקים וכו'). 

מקורות התקציב לשנה הזו נשענים על קבוצת הניהול, ספונסרים, תקציב חברי עמותה, והקצבות שונות. עדיין קיים פער בכדי לעמוד בציפיות לבניית סגל חזק יותר שיגדיל משמעותית סיכוי עלייה בעונה הקרובה. הפער יכול להסגר בין היתר במידה וחברי העמותה ישחזרו את כמות החברים וכמות הכספים שגויסה בשנה שעברה.

דובר שוב ושוב כי המיזם הזה ולפיה מועדון הכדורגל נרכש ע"י עמותת הכחולה, מצריך תמיכה במערכת - כי אין לנו הפועל אחרת. הצלחות וכשלונות הם חלק ממחזור חיים של מועדון כדורגל אך התמיכה חייבת להיות כל הזמן - כי אחרת אין זכות קיום למועדון.

במסגרת התהליך לגיוס ספונסרים, הצליחו לרתום למיזם הזה של מועדון אוהדים ספונסר שיסייע משמעותית. התנאי שלו - רצינות של חברי העמותה - כלומר, אני אאמין בכם אם אתם מאמינים לעצמכם.

הספונסר התחייב כי הוא מוכן להכפיל את השקעת הקהל, שקל מול שקל, עד לתקרה של מיליון ש"ח, בתנאי שסכום המינימאלי של תקציב שיאסף ע"י חברי העמותה מחדושי חברויות ותרומות יהיה 750 אלף ש"ח לפחות (בשנה שעברה לצורך העניין, נאסף סכום של למעלה ממיליון ש"ח מהעמותה). עד לשלב זה 219 חברי עמותה גייסו כבר כ300 אלף ש"ח.

אבי הציג גם את נטילת האחריות ותהליך הפקת הלקחים האישית שלו כמנכ"ל מועדון לאחר העונה האחרונה בדגש ללמידה מטעויות ותהליכי שיפור מיידים שממומשים הלכה למעשה בהתנהלות המועדון כיום.

דוגמאות ניתנו לתהליכים של תהליכי בחירת שחקנים וגיבוש סגל, תהליכי קבלת החלטות מידיות בשיתוף קבוצת הניהול, התנהלות מול שחקנים וסוכנים, חתימה עם מאמן מוכח עם נתוני הצלחה מרשימים כמאמן, בחירת שחקנים מוכחים ויכולת משחק מול קהל וכו'.

בנושא איצטדיון המושבה נעשית פעילות אינטנסיבית מול עיריית פתח תקוה בכדי לקיים את המשחקים באיצטדיון ראש הזהב. לדבריו של אבי, קיימת פריצת דרך משמעותית מול ראש העיר, רמי גרינברג לאישור העניין, ומקווה כי בימים הקרובים יאושר סופית הנושא.

בחירת מאמן הקבוצה הבוגרת ציין אבי כי הבחירה בעופר היא בחירה מושכלת כיוון שהיו לו את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר, וכמו-כן הקבוצות שאימן היו בעלות כמות כיבוש שערים גדולה ביותר ועופר מנוסה בבניית קבוצות לעליית ליגה בשתי ליגות המשנה.

הכוונה של המועדון לבנות קבוצה אטרקטיבית, התקפית שכובשת שערים רבים, שכל כך היו חסרים בשנה שעברה, עוד ציין אבי, כי עופר מקבל את כל הכלים להצליח הן בבחירת שחקנים והן בתמיכה ובחתימה עם צוות מקצועי שביקש, והכל במטרה לבנות קבוצה תחרותית התקפית שתעלה ליגה.

המועדון ימשיך להתנהל בסטנדרט מקצועי גבוה של אימוני בוקר, ולאורך כל השבוע, עם כלל הכלים והתנאים במטרה לשמור על רמה מקצועית שתהווה יתרון משמעותי על שאר הליגה.

בסיום דבריו של אבי, רשות הדיבור עברה למאמן הקבוצה, עופר טסלפפה:

עופר הציג את משנתו המקצועית והחזון לבניית קבוצה תחרותית בליגה א'.

לדבריו, ליגה א' בדגש לליגה א' צפון, שם שובצה הפועל, היא ליגה קשה, פיזית מאוד, במגרשים קטנים יחסית, ושונה מאוד ממה שמועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה הכיר עד היום.

בכדי לעמוד ביעד עליית ליגה, הכוונה לבנות קבוצה התקפית שתשפר משמעותית את כמות הכיבושים משנה שעברה, כמו גם בחירת שחקנים "ווינרים" מוכחים, שיודעים לנצח, עם קבלות ולא מפחדים מלחץ קהל כמו של הפועל פתח תקוה.

עוד ציין עופר כי הקהל הוא היתרון הגדול מכולם של המועדון בליגה הזו והוא יכול לעשות את ההבדל.

עוד ציין עופר כי הוא שמח על התהליכים המתגבשים למשחקים באיצטדיון ראש הזהב, הן מבחינת תמיכת הקהל והן מבחינת גודל המגרש שיהווה יתרון על שאר הקבוצות שרגילות ומתאמנות במגרשים קטנים יותר בליגה א'.

עופר תיאר תהליכים שביצע בעבר עם קבוצות כמו נס ציונה והפועל ירושלים שאותם הוביל מתהליך בניית קבוצה ועד לעליות ליגה. עופר ציין כי היו לו מספר הצעות ממועדונים בליגה לאומית, אך העדיף לקחת את האתגר ולהגיע למועדון הפועל פתח תקוה בניסיון להחזיר אותו למסלול הצלחות.

לגבי סגל שחקנים הסביר עופר כי נדרש לשנות את אופי השחקנים שמגיעים למועדון לשחקנים שיודעים לנצח, שחקנים שלא מפחדים מלחץ קהל ויותר מהכל עם אופי ונשמה. המאמן יבנה תלכיד שיהיה כאן שנים קדימה כי מצב בו כל שנה מוחלף חלק גדול מהסגל, וכפי שהיה בשנים האחרונות, לא יכול להצליח.

בוצעו שיחות אישיות עם כלל השחקנים והמאמן הדגיש כי הופתע לטובה מהמוטיבציה והרצון של השחקנים להמשיך במועדון כדוגמת עומר כץ שהוא שובר שוויון אמיתי, ושחקני בית נוספים משנה שעברה שייחתמו על חוזים בימים הקרובים.

האוהדים עודכנו כי אימוני הקבוצה יחלו ב-25/7 כאשר בשבוע הבא יתקיימו ימי מבחנים מרוכזים לשחקנים המבקשים להצטרף. כיוון שקיים חלון העברות עד מחזור 15, פתיחה טובה של הפועל פתח תקוה תגרום לקבוצות אחרות "להוריד רגל מהגז" ולשחרר שחקנים בעיקר משיקולים כלכליים.

כאן גם חשוב לבנות סגל מלא בימים אלו וטרם העונה כדי שיגיעו מוכנים ככל שניתן לתחילת הליגה וזה תלוי תקציב, בדגש על תמיכת חברי עמותת הכחולה.

בסיום הדברים עופר, יחד עם קבוצת הניהול ואבי ענו על כלל שאלות האוהדים.

 

לסיכום - ערב מלמד מאוד, עם הצגה ושקיפות של התהליכים במועדון שכל כולו נועד לייצר וודאות בקרב האוהדים.

מכאן - האחריות של כולנו להיות שותפים למהלך הזה - ע"י חידוש חברויות שהוא קריטי בימים אלו לבניית סגל טוב יותר, כמו גם האמונה בדרך גם כשאנחנו בליגה א'. דווקא עכשיו, אין לנו הפועל אחרת!