בטור הזה אני רוצה להתמקד בחלוצים. לאו דווקא באלה שכובשים שערים ונהנים מתהילה, אלא בחלוצים שהאמינו בחזון ובדרך, חלוצים מהסוג שהקים את מדינת ישראל ובפרט את פתח תקוה. מדובר באנשים שחלמו על מקום שלא הכירו לא ביקרו מעולם, על עם סגולה שחוזר למולדתו. בדמיונם הם ראו איך העם היהודי שעבר כל כך הרבה טלאות, סבל וייאוש, שב לארצו ומקים מדינה לתפארת וחברת מופת. גם כאשר הגיעו לארץ, וגילו שהמציאות מסבבי רחוקה מלהיות פשוטה, הם לא ויתרו על החלום ולא היססו בנוגע להגשמתו. תחשבו לרגע על החלוצים שהקימו את פתח תקוה, איזה קושי הם עברו כדי לייסד את המושבה הזו שתהפוך עם השנים לעיר גדולה בישראל. עכשיו בואו נדבר על החלוצים החדשים בפתח תקוה, חברי עמותת, "הכחולה", ותחשבו על מה שנכתב פה עד עכשיו בהקשר של מועדון הכדורגל של הפועל פתח תקוה.

כיום, נמצאים אוהדי הפועל ברף הייאוש הגבוה ביותר. אצל חלקם הייאוש כבר הוביל לויתור מראש ולניסיונות הדחקה, או במילים אחרות פשוט לשכוח מכך שאהדו את הקבוצה. אצל חלק מהקהל קיימת הימנעות אך ללא הצלחה להתנתק לחלוטין, וחלק מיואשים אך ממשיכים לבוא למשחקים בתקווה לאיזשהו שיפור חיובי. לאחרונה, אלו שחיכו שיקרה משהו הבינו שההמתתנה הזו מיותרת ומייאשת, ורק הם יכולים לפעול ולשנות את המצב. לכן, במשך מספר חודשים הם עשו עבודה יסודית שקטנה ועניינית עד שהגיע הרגע שבו ראו לנכון לצאת עם הבשורה, לשתף כלל האוהדים, ולומר בפומבי: אנחנו לא מחכים יותר לשינוי, אלא עושים אותו. גם במקרה הזה, להיות חלוץ משמעותו לחלום חלומות. כשהמציאות קשה, כשנראה שאין למועדון אופק ושאף אחד כבר לא רוצה להתקרב אליו, עמותת האוהדים "הכחולה" לוקחת את האחריות לידיים. הניגוד בין הייאוש לחלומות הוא המאבק של הפעילים ב"כחולה", מדובר באוהדים שמחפשים בעיה לפתרון במקום פתרון לבעיה. נכון, להקים מודל שונה ומיוחד של ניהול קבוצת כדורגל בישראל זה לא דבר פשוט, והנושא דורש זמן למידה וסבלנות, אבל כולנו צריכים להתאחד לפעול מתוך חזון ומטרה לשינוי המציאות הקיימת. 

זו קריאה לאוהדי הפועל הרבים שטרם הצטרפו ל"כחולה" לחבור למיזם, ובמידת היכולת לקחת בו גם חלק פעיל. העמותה מתנדבת בקהילה ועורכת מגוון פעילויות עם ילדים ובני נוער, ומדובר בעניין חשוב ומבורך, שמעבר לכדורגל גם יכול לתת עוד מענה ראוי בעיר בכל מה שנוגע לטיפוח הדור הצעיר. זו ההזדמנות שלנו לעשות משהו חדש וטוב: לבנות מועדון כדורגל שמתנהל בשקיפות ובצורה תקינה, מועדון שמחובר לקהילה ותורם לה, מייצר מקום שכיף להיות בו וחלק ממנו, מקום שבו חלומות גם מתגשמים.