כ-600 כחולים וכחולות הגיעו לכנס הייסוד של עמותת הכחולה אשר התקיים ביום שבת (ה-7.1.17) בהיכל התרבות בפתח תקוה. במהלך הכנס, אותו הנחה איש הטלוויזיה ואוהד הפועל איתי שגב, הוצג המבנה הארגוני של העמותה, התכנית העסקית לרכישת המועדון והוקדש פרק לשאלות ותשובות. מבין הנוכחים, הגיעו גם שחקני עבר גדולים של המועדון, ביניהם יצחק ויסוקר, מוטי קקון, ניב טל, אלון מאיה, מנור חסן, גיל סבו ועוז אליה, שזכו למחיאות כפיים סוערות.
 

לאחר דברי הפתיחה של שגב וסרטון הפתיחה, עלה לבמה נציג העמותה, אור עוז, שפירט על חזון ומטרות העמותה והציג את המבנה הארגוני. בנוסף, הוכרז רשמית יעד לכמות חברי העמותה – 1,000 כחולים וכחולות. עוז פירט על תקופת ההקמה של העמותה ועל צוותי הפעילות העובדים בשטח.

לאחר מכן עלה לבמה יו"ר ארגון "היציע", שי גולוב, לו נסיון רב בליווי עמותות אוהדים בישראל, וסיפר על החשיבות של יוזמות אוהדים בכדורגל הישראלי. גולוב הציג דוגמאות מהארץ ומעולם לסיפורי הצלחה של יוזמות אוהדים, ופירט על התהליכים שעל התארגנות אוהדים כזו לעבור עד להגשמת המטרות.
 

אחריו הציג נציג העמותה, קובי לוי, את התכנית העסקית של "הכחולה", המתבססת כמובן על יעד של 1,000 חברים רשומים ורכישת 100 אחוזים מהבעלות על הקבוצה. לוי סיפר על שיחות עם אנשי עסקים ומשקיעים פוטנציאלים, שציינו כמות של אלף מצטרפים ככמות שתגרום להם להשקיע ולתמוך במהלך מבחינה כלכלית.

 

 

 


אחרון הנואמים היה מנהל השיווק של חברת "WIX", עומר שי, שסיפר על הסיבות שגרמו לו להתאהב בפרויקט ולתמוך בו. שי, שמגיע עם בנו הקטן למשחקי הקבוצה, סיפר על התהליך שעבר כאוהד הפועל מהימים בשער 5 באורווה ועד התקופה הקשה שעוברות על המועדון בשנים האחרונות.

לאחר הכנס, שהסתיים בשירת "כחול זה הצבע", נרשמה הענות גבוהה של אוהדים (150 מצטרפים נוספים תוך ארבעה ימים). עמותת "הכחולה" פונה לכל מי שהפועל פתח תקוה חשובה לו – זו ההזדמנות שלנו לקחת אחריות על עתיד המועדון שלנו. הצטרפו לעמותה והביאו את השינוי!