לכבוד:

הפועל פתח תקווה

עמותת הכחולה

 

הנדון - קיום מחזור המשחקים האחרון בליגה הלאומית

 

בהמשך לפנייתכם אלי ולשיחות המרובות אשר קיימתי בעניין על המנכ"ל וחברי הוועד, ברצוני להעלות את הדברים אלי כתב:

 

  1. לנוכח מצב החירום אשר שרר במדינה עד ליום שישי האחרון ולאור החלטת ההתאחדות לקיים את המחזור האחרון של הליגה, פניתם עלי על מנת לבחון את האפשרות להגיש לבית הדין העליון של ההתאחדות ערעור על החלטה זו, מן הטעם כי אין ולא יהיה ערך ספורטיבי לקיומו.

 

אפשרות זו נשקלה לנוכח העובדה ששלושת השחקנים הזרים המשחקים במועדון עזבו את הארץ, לאחר שאחת הרקטות שנורו מרצועת עזה פגעה בסמוך לדירתו של אחד מהם.

 

בנוסף, עפ"י מידע שהגיע [ואומת], שתי הקבוצות נגדם אמורות לשחק שתי הקבוצות המתמודדות אף הן על הירידה, מכבי אח"י נצרת ומ.ס כפר קאסם, הפסיקו להתאמן ושחררו חלק מהשחקנים [בין אם נוכח המצב ובין אם על מנת לחסוך בכסף.

 

כמו כן, הקבוצה עצמה לא התאמנה באופן סדיר במהלך תקופת החירום, דבר אשר פגע ביכולתה להתכונן למשחק הקריטי.

 

  1. על רקע האמור לעיל, הוגש על ידי קבוצת מכבי תל אביב ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות בנוגע לקיומו של משחק חצי גמר הגביע, אשר אף הוא נשען על מצב החירום ועל כך ששחקניה של קבוצת מכבי תל אביב עזבו את הארץ.

 

בית הדין העליון דחה את ערעורה של מכבי תל אביב, תוך שהוא קובע כי ההחלטה לקיים את משחק חצי הגמר במועד שנקבע ובאיצטדיון חלופי היא החלטה סבירה ולא נמצא כל פגם בקבלתה, נוכח הנסיבות.

 

  1. בין לבין, החליטו ההתאחדות והמנהלת לדחות פעם נוספת את מחזור המשחקים מיום שישי 21.5.21 ליום שלישי הקרוב [25.5.21].

 

בנוסף, התברר כי אחי נצרת וכפר קאסם שבו להתאמן, בהוראת המנהלת.

 

בנוסף, התברר כי גם הפועל עפולה, יריבתכם במשחק האחרון, שחררה חלק משחקניה.

 

  1. מעבר לקשיים הרבים הקיימים בסעד אותו התכוונו לבקש במסגרת הערעור [ביטול המחזור, ביטול היורדת השנייה והגדלת הליגה הלאומית], על כל המשמעויות הרוחביות שיש לסעד שכזה, הרי נוכח שינוי הנסיבות, אותן פירטתי לעיל, כמו גם החלטת בית הדין העליון בעניין מכבי תל אביב, סברתי כי הגשת ערעור כאמור, הינה חסרת כל תוחלת וסיכויו של ערעור שכזה להתקבל הם קלושים עד לא קיימים.

 

  1. כולי תקווה כי חרף המצב הלא סימפטי בטבלת הליגה, תנצחו במשחק הקרוב ותקוו לתוצאות חיוביות במשחקים האחרים.

 

 

 

בכבוד רב,

 

                                                                                                                   יפתח אבן עזרא, עו"ד