אנו שמחים לבשר לכם על מינויה של ד"ר שלומית גיא לדירקטורית הראשונה של מועדון הפועל פתח-תקוה.

שלומית גיא, בעלת תואר דוקטור בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון. עבודת המחקר שלה בלימודי הדוקטורט היה הכדורגל האנגלי, במהלכה חקרה את אקדמיות הכדורגל של ארסנל וצ'לסי והתלוותה לקורסי המנהלים, הפעילויות למען הקהילה ועוד.

ד"ר שלומית גיא משמשת כבעלים ומנכ"לית של חברת "שלומית גיא בע"מ" (https://www.facebook.com/dr.shlomitguy/) המייעצת לגופים שונים בנושאים של ניהול ספורטיבי ומניעת אלימות ע"י ליווי והרצאות. היא פרסמה שני ספרים: "אימפריה: איך המציאה אנגליה את הכדורגל מחדש" ו"ילדים טובים משחקים כדורגל" ובין היתר משמשת כמרצה באקדמיה.

שאלנו את שלומית מספר שאלות כדי שתוכלו להכיר אותה יותר:

שאלה: מהם הגורמים שהשפיעו עלייך להתמודד על תפקיד דירקטורית בהפועל פ"ת תחת בעלות עמותת "הכחולה"?

תשובה: אני מאמינה גדולה בקבוצות אוהדים ומאמינה שקבוצה שיש לה קהילה חזקה וניהול נכון יכולה להשיג המון בכדורגל. אני בכלל מאמינה גדולה בכדורגל וביכולות שלו לצמצם פערים, לקדם מטרות חינוכיות ולהבריא קהילות. המוטיבציה שלי היא לייצר עבור כל ילד וילדה בספורט הישראלי סביבה בריאה בה יוכל למצות את הפוטנציאל שלו.

שאלה: מה את חושבת שתוכלי להביא מנסיונך עבור המועדון?

תשובה: שיטות עבודה, ארגון, חשיבה. אני לא רוצה להמציא שום דבר. חשוב לי לשמוע איך המאמנים של המועדון, ההורים והאוהדים חולמים לראות את הפועל פתח תקוה בעתיד ולעזור לכולנו להגיע לשם יחד. אין פה קסמים. אנחנו נעשה ונטעה, נלמד ונחשב מסלול מחדש. אני מקווה שבסוף הדרך נגיע הכי קרוב למיצוי הפוטנציאל שלנו.

שאלה: את עבודת המחקר שלך עשית על ניהול מועדון כדורגל בכדורגל האנגלי, את חושבת שאפשר להביא לידי ביטוי את המודל הזה להפועל פ"ת?

תשובה: אין מודל אחד. יש מודלים שונים שנבנים ומתעצבים ומשתנים בהתאם לרוח המועדון, ערכיו והאנשים שנמצאים בו. חשוב לי שהעבודה תעשה באופן רציני ורציונאלי, שקוף וחוקי, תוך יצירה של שיתופי פעולה פוריים. חשוב שנעריך את המאמנים ושהם יעריכו את הזכות לאמן במועדון, חשוב שנעבוד יחד עם ההורים, כדי שהם יוכלו לתת לנו תמיכה בדרך הארוכה שאנחנו יוצאים אליה. חשוב שנכבד את הבריאות של הילדים, הפיזית, הנפשית והחברתית. שנראה את הילד כשלם. הצלחה מבחינתנו תהיה לייצר אלפי ילדים וילדות שיסתובבו בעיר עם חולצה של הפועל פתח תקוה ויגידו בגאווה: "אני חלק מהמועדון המפואר הזה."

שאלה: האם יש מסר שאת רוצה להעביר לאוהדי הקבוצה?

תשובה: אנחנו נעבוד קשה כדי להביא את המועדון למקום שכולנו חולמים ויודעים שהוא צריך להיות. אנחנו יוצאים לדרך ארוכה וזקוקים לתמיכה שלכם. מועדון, לתפיסתי, קיים קודם כל עבור האוהדים שלו וכל מה שאעשה בתפקיד יהיה במחשבה על האוהדים, הילדים וההורים והמועדון.

שאלה: מה דעתך על כך שעמותת אוהדים מנהלת מועדון כדורגל?

תשובה: אני מאמינה גדולה מאוד בקהילת אוהדים. גם בעבודת התזה שלי חקרתי קהילות אוהדים ואני מגדירה את עצמי כ"אוהדת של אוהדים". אני תמיד נפעמת מכמות האהבה וההשקעה שאוהדי כדורגל משקיעים בקבוצות שלהם. אני רואה פה פוטנציאל עצום לשינוי חברתי. בטח במקרה של אוהדי הפועל פתח תקוה. אני מקווה שאחרי שנות הנדודים והסבל אנחנו נכנסים יחד לארץ המובטחת ומעריכה את המסע הקשה שעשיתם עד עכשיו.


הועד המנהל התרשם עמוקות מד"ר שלומית גיא ומצא לנכון שהיא ראויה לשמש כדירקטורית במועדון הפועל פתח תקוה ולקדם את רוח "הכחולה". היא תהיה אחראית על טיפוח וקידום הילדים במחלקת הנוער של המועדון. ד"ר שלומית גיא תחליף בדריקטוריון המועדון את אור עוז וחזי בן עמי מהועד המנהל.

אנו מאחלים בהצלחה לשלומית ובטוחים שהיא תקדם את מועדון הפועל פתח תקוה.