כחולים יקרים,

ביום שלישי (26.12.18) קיימנו אסיפה כללית במלאת שנה להקמת העמותה - ואיזו שנה זו הייתה!

בכנס, שהתקיים באשכול פיס בכפר גנים, השתתפו למעלה מ-100 חברי עמותה. את האירוע הנחה חבר העמותה, איתי יצחקי.

האירוע נפתח בדקת התייחדות, שלוותה במחיאות כפיים, לזכרו של יעקב ויסוקר ז"ל, שוערה המיתולוגי של הפועל שהלך השבוע לעולמו. מוקדם יותר באותו יום הגיעו נציגי העמותה להשתתף בטקס הלוויה והניחו זר בשם אוהדי הפועל.

לאחר מכן, זכו המשתתפים לשמוע בהשמעת בכורה שיר מקורי של "איוב 2000", להקת האוהדים של הפועל, שהציגו גרסא כחולה ומרגשת לשיר "נבראתי לך" (הקליפ יפורסם בימים הקרובים, שווה לחכות).

במסגרת האירוע הוצגו רשמית שני חברי הוועד המנהל שהצטרפו בחודשים האחרונים: אורי בן עזרא ודוד כהן. השניים החליפו בתפקידם את לירון סובול ושמעון בן שושן, שהודיעו על סיום תפקידם. תודה גדולה ללירון ושמעון על פועלם, והמשך הצלחה לאורי ודוד!

עדי בילגורי-סובול, חברת ועד העמותה, המשמשת אחת ממרכזות צוות קהילה, סיכמה את 365 ימיה הראשונים של העמותה ב-365 שניות. בפתיחת דבריה הוקרן סרטון לסיכום פעילות שנת 2017 בקהילה, שעורר התרגשות וגאווה בקרב כולנו.

במוקד דבריה, עדי הציגה את הפעילות הקהילתית-חברתית שנערכה במסגרת העמותה, ובכלל זה פעילויות קהילתיות שכללו שיתופי פעולה עם מחלקת הנוער; מבצע איסוף פריטים והעברתם למשפחות מעוטות יכולת לקראת פסח- פעילות שזיכתה את העמותה בתעודת הוקרה מטעם ארגון ויצ"ו; השתתפות בטורניר אוהדים של עמותות האוהדים בישראל; ההתארחות של קבוצה מקרב הכחולה באולפן ליגת האלופות, וכו'.

עדי הדגישה את החשיבות של פעילות בקהילה כקו מחבר בין העמותה לקבוצות מגוונות בקהילה, כמו גם ההתעניינות של חברות ועסקים בחיבור לארגונים ששמים דגש מיוחד על פעילות עם ולמען הקהילה. בסיום דבריה, קראה עדי לחברים להצטרף למערך הפעילים של העמותה, על מנת להגדיל את היקף הפעילות אפילו עוד יותר, ולנצל את המשאב המרכזי של העמותה: ההון האנושי.

בהמשך, הציגו איתי יצחקי וחזי בן עמי, חבר ועד נוסף, המשמש גם כמרכז בוועדה הטכנית, שורת נושאים לדיון והצבעה:

  • אישור מינוי חברי הועד החדשים שמונו מפאת עזיבת חברי ועד נבחרים: אורי בן עזרא ודוד כהן.
  • הסמכת הוועד למינוי ועדת בחירות לטובת בחירות לוועד מנהל מאי 2018.
  • אישור רכישת ביטוח נושאי משרה לחברי ועד מנהל.
  • אישור והסמכת הוועד לפנות לגיוס כספים מקרנות פילנטרופיות בחו"ל ובארץ.
  • אישור החלפת התקנון המצוי בתקנון מתוקן וחדש לעמותה – (נוסח התקנון נמצא באתר העמותה https://theblue.org.il/post/19)
  • אישור דמי חבר 2018 והפרשת דמי תפעול חודשיים.
  • הצגה ואישור תקציב העמותה.
  • אישור המשך פעילות בנושא איתור מקרקעין לטובת מתחם אימונים.
  • אישור המשך מו"מ לבעלות וניהול מועדון הכדורגל.

*מכיוון שלא ניתן היה לקיים הצבעה מייצגת בפורום הקיים (כפי שמתחייב בתקנון של רשם העמותות), כל הנושאים הנ"ל יעלו לדיון והצבעה בכינוס שיתקיים תוך שבוע (תפורסם הודעה נפרדת בנושא).

בהמשך, התקיים פאנל שאלות ותשובות בהשתתפות כל חברי הוועד המנהל. השאלות שהוצגו היו אלה שזכו להכי הרבה חיבובים (לייקים) בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של הכחולה לקראת הכנס, שהזמין את כל החברים לשאול את כל מה שמעניין ו/או מטריד אותם.

אחת מהשאלות המרכזיות הייתה סוגיית האפשרות להקמת קבוצה חדשה: לשאלה זו השיבו כלל חברי הוועד המנהל פה אחד, כי האופציה הזו לא נמצאת על הפרק מבחינתם, כי הפועל פ"ת יש רק אחת והטריגר להקמת העמותה הייתה כניסה של האוהדים לניהול המועדון הקיים.

שאלה נוספת שעוררה עניין הייתה שאלת המגעים עם דורון גלנט, הבעלים הנוכחי של הפועל. על כך השיב אור עוז, יו"ר הוועד המנהל: "הוועד המנהל החליט לחתור לקבלת בעלות מלאה על הפועל, אם זה דרך משא ומתן מול דורון גלנט, או עם באפיקים אחרים. נגמרה התקופה שהמועדון מתנהל במחשכים, ואנחנו פה כדי לשנות את זה".

אור סיפר שעד כה גלנט לא העביר את כל המסמכים אותם דרשה העמותה, בכדי שיעזרו לאנשי המקצוע בה לקבל תמונת מצב מלאה על מצבו הפיננסי האמיתי של המועדון, ושהסיבות לכך לא ברורות.

כשנשאלו על ידי החברים מהו הצעד הבא, השיבה חברת הוועד המנהל מירב ניר אהד, שבמקביל למאמצים שעדיין מתקיימים להגיע להסכם מול גלנט, העמותה כבר החלה לעבוד על תכנית ב', שתכליתה לקיחת בעלות מלאה על המועדון, 'ודי לחכימא ברמיזה'.

בחלקו האחרון של האירוע, הוצג שחקן העבר האהוב ניב טל כחבר הדירקטוריון הראשון של הכחולה, ביום שהעמותה תיקח לידיה את הבעלות על המועדון. ניב ניצל את המעמד להודות לכל חברי העמותה על ההתאגדות הכל כך חשובה הזו כדי לדאוג לעתיד המועדון שכולנו כל כך אוהבים, וחלק שבחים לפעילות הענפה שהתקיימה לאורך השנה האחרונה, שרובה ככולה מבוצעת על ידי מתנדבים מקרב חברי העמותה, ולאלה מצטרפים כמו גם חברי עמותה שתורמים כספים ופריטים לפעילויות נקודתיות.

את הכינוס חתם חבר העמותה וסמנכ"ל השיווק של חברת WIX, עומר שי, שהעביר את המסר החשוב מבחינתו: "לאורך שנים היו גורמים כאלה ואחרים בסביבת המועדון, שהשתמשו במניפולציות לגרום לנו לחשוב שאנחנו זו הבעיה של הפועל פ"ת. לכן, אסור לנו לאבד את המומנטום האדיר שיצרנו כאן בשנה האחרונה. עלינו להמשיך ולהוכיח גם לעצמנו וגם לכל המערכת והמעגלים השונים, שהאוהדים הם הלב הפועם של המועדון, ושאנחנו יכולים לעמוד במשימה רבת האחריות של ניהול מועדון הפועל פ"ת. לשם כך, כולנו צריכים להירתם ולתת יד בתפעול העמותה על כלל ערוציה".

לפירוט הנושאים שהוצגו בכנס, אולם לא עלו להצבעה (יעלו בתוך כשבוע, כאמור), כולל מאזן בוחן ספטמבר 2017, כנסו לקישור הבא: (הכניסה היא לחברי עמותה בלבד) https://theblue.org.il/post/16