פרק ראשון: פרטים כלליים
-
שם העמותה: האחווה הכחולה
-
מספר תאגיד : 580630234
מטרות העמותה
1. העמותה תפעל לחיזוק זהותה של קהיליית אוהדי קבוצת הפועל פתח-תקוה בכדורגל, גיבושה וייצוגה בפני הגורמים הרלוונטיים, לרבות ההתאחדות לכדורגל בישראל, קבוצת הכדורגל של הפועל פתח-תקוה, עיריית פתח-תקוה, משטרת ישראל ומשרד התרבות והספורט ואחרים.
2. ניהול מועדון הכדורגל של הפועל פתח-תקוה, כבעלי זכויות הניהול של המועדון לרבות החזקה והפעלה של קבוצות בוגרים ומחלקת נוער ואחרים, וייצוג המועדון בפני הגורמים הרלוונטיים, לרבות ההתאחדות לכדורגל בישראל, עיריית פתח-תקוה, משטרת ישראל ומשרד התרבות והספורט ואחרים.
3. לפעול להנצחת המורשת הספורטיבית של קבוצת הכדורגל של הפועל פתח-תקוה.
4. חיזוק הקשר בין הקהילה וקהל האוהדים לבין מועדון הכדורגל הפועל פתח-תקוה.
5. העמותה תפעל באופן דמוקרטי, על בסיס ערכי השוויון ,האחווה, הסובלנות והעזרה לזולת.
סמכויות העמותה
העמותה היא אישיות משפטית, ותהיינה לה הזכויות והסמכויות המנויות לעיל ולהלן וכל הזכויות והסמכויות המוקנות בחוק. מבלי לפגוע ולגרוע מכלליות הזכויות והסמכויות הללו, תהיינה לעמותה, לשם קידום מטרותיה, הסמכויות הבאות:
1. העמותה מוסמכת לעשות כל מה שתמצא לנכון, וכל פעולה שהיא, לרבות כל פעולה משפטית שהיא למילוי מטרותיה וכל פעולה שבסמכותו של כל גוף משפטי וכל עמותה לעשות לפי כל דין, לרבות:
1.1. לקבל תרומות, מענקים והקצבות מכל גוף שהוא, ולעשות בהם שימוש בהתאם לאמור בתקנון זה ובהתאם לכל דין;
1.2. להתקשר בחוזה, להתחייב ולחתום על מסמכים מכל סוג, לרבות – לשכור שירותים, לחתום על חוזים והסכמים, לחתום על שטרות וכתבי ערבות מכל סוג שהוא, והכול בכדי לבצע את מטרותיה השונות של העמותה;
1.3. לגבות דמי חבר לעמותה, כהגדרתם בתקנון זה, בהתאם להחלטות האסיפה הכללית לשם כיסוי הוצאות העמותה.
2. הכנסות העמותה ורווחיה ישמשו אך ורק למטרות העמותה ולא יחולקו בין חברי העמותה, במישרין או בעקיפין, לרבות למייסדי העמותה, בכל צורה שהיא.
3. העמותה תאשר תקציב שנתי באישור האסיפה הכללית לתפעול שוטף ונאות של פעילותה בכפוף למטרותיה.
אמצעים כספיים לפעילות העמותה:
4. הכספים הדרושים לשם ביצוע פעולות העמותה וקידום מטרותיה יהיו כמפורט להלן:
4.1. דמי חברות בעמותה.
4.2. תרומות, מענקים, תקציבים, עיזבונות, ירושות ומתנות, בין אם בכסף ובין אם בשווה כסף, שיועברו לעמותה מעת לעת מחברים של העמותה וכן ממי שאינם חברים בה.
4.3. הכנסות העמותה מפעילותה.
4.4. הקצבות של מוסדות ממשלתיים, תנועתיים, עירוניים וציבוריים.
4.5. הכנסות מהשקעות כלשהן, אשר יבוצעו ע"י העמותה או מניצול אחר של משאביה.
4.6. הכנסות שונות אחרות.
פרק שני: חברות בעמותה
5. מייסדי העמותה הנם חברים בה מיום רישומה בפנקס העמותות.
6. האסיפה הכללית תבחר ועדת קבלה ובחירות שבה יהיו לפחות שני חברים.
7. זכאי להגיש בקשה לחברות בעמותה כל אדם שמלאו לו 17 שנה ו/או תאגיד אשר מזדהה עם מטרות העמותה, מסכים עם האמור בתקנון ומשלם דמי חבר שנתיים.
8. אדם החפץ להיות חבר העמותה יגיש לוועדת הקבלה והבחירות בקשה לחברות בלשון זו:
"אני (שם, מען ומספר זהות) מבקש להיות חבר בעמותה "האחווה הכחולה" , עמותה רשומה לאוהדי הפועל פ"ת. מטרות העמותה והתקנון ידועים לי. אם אתקבל כחבר בה, אני מתחייב לקיים את הוראות התקנון ואת החלטות האסיפה הכללית של העמותה."
9. ויודגש, כי בקשת החברות יכול ותיעשה באמצעים אלקטרוניים באתר האינטרנט של העמותה, או בכל דרך אחרת שתימצא לנכון על ידי הועד המנהל וועדות הקבלה והבחירות.
10. אדם אשר הגיש בקשה לחברות בעמותה ייחשב כמועמד לחברות בעמותה עד למועד אישור חברותו ע"י ועדת הקבלה והבחירות. יובהר כי מועמדות לעמותה תהיה לפרק זמן מוגבל שלא יעלה על 90 יום.
11. ההחלטה בדבר קבלת המועמד נתונה בידי ועדת הקבלה והבחירות. סירבה ועדת הקבלה והבחירות לאשר את המבקש, רשאי הוא לערער בפני האסיפה הקרובה. מועמד לחברות אשר בקשתו נדחתה יקבל על כך הודעה בכתב (בין אם על ידי שליחת הודעה למייל, מכתב הממוען למועמד או בכל דרך אחרת ראויה), ויהיה זכאי להחזר דמי החבר ששילם.
12. אדם אשר הגיש בקשה לחברות בעמותה, קיבל את אישור ועדת הקבלה והבחירות ושילם את דמי החבר השנתיים – ייחשב כחבר עמותה.
13. החברות בעמותה היא אישית אינה ניתנת להעברה ואינה עוברת בירושה.
זכויות וחובות של חבר העמותה
14. חבר עמותה מתחייב לפעול לקידום מטרות העמותה ולפעול על פי התקנון והקוד האתי.
15. חבר העמותה זכאי להשתתף ולהצביע בכל אסיפה כללית ויהיה לו קול אחד בכל הצבעה.
16. כל חבר עמותה, זכאי לבחור בבחירות למוסדות העמותה ובניהן ליו"ר העמותה הכללית , וועד המנהל, לוועדת הקבלה והבחירות, לוועדת ביקורת.
17. כל חבר עמותה זכאי להיבחר למוסדות העמותה ובניהן לוועד המנהל, וועדת הקבלה והבחירות, לוועדת ביקורת, וליו"ר העמותה הכללית.
18. הוועד המנהל יציע את גובה דמי החבר השנתיים אשר יידרשו מכל חבר, ויעביר את הצעתו לאישורה של האסיפה הכללית. האסיפה הכללית רשאית לאשר או לשנות את המלצת הועד המנהל עד תום שנת החברות והחלטתה היא המחייבת. תשלום דמי החבר כפי שנקבע על ידי האסיפה הכללית יהא תשלום חובה על החברים בעמותה.
19. לא הועברה הצעה מטעם הועד המנהל עד למועד האמור בסעיף 18 לעיל, ולא התקבלה החלטה אחרת של האסיפה הכללית בעניין זה עד תום שנת החברות, יוותרו דמי החבר שהיו בתוקף בשנת החברות הנוכחית על כנם גם בשנת החברות הבאה.
20. חבר עמותה אינו אחראי להתחייבויות העמותה, אלא אם קיבל על עצמו התחייבות כזו, בין אם התחייבות מסוימת ובין אם התחייבות כללית, בכפוף לכל דין.
21. לחבר לא תהיה זכות כלשהי בנכסיה או ברכושה של העמותה, מכל מין וסוג, בין אם בתקופת היותו חבר ובין אם לאחריה.
22. החברות בעמותה פוקעת:
22.1. במות חבר, ובחבר שהוא תאגיד – בגמר פירוקו;
22.2. בפרישתו מן העמותה, הודעת פרישה בכתב תינתן לוועדת הקבלה והבחירות שלושים יום מראש, בטופס ייעודי לכך, אשר מצוי באתר העמותה.
22.3. בהוצאתו של החבר מן העמותה, כאמור בסעיף 22 להלן;
22.4. חבר עמותה שלא ישלם במועד את דמי החבר השנתיים במועד, תפקע חברותו בעמותה בהתאם להוראות התקנון וחוק העמותות.
23. הוועד המנהל רשאי להחליט לבקשת ועדת הקבלה והבחירות על הוצאת חבר מן העמותה מאחד הטעמים הבאים:
23.1. החבר לא קיים את הוראות התקנון או החלטה של האסיפה הכללית;
23.2. החבר פועל בניגוד למטרות העמותה;
23.3. החבר הורשע בשל עבירה שיש עמה קלון;
24. לא תגיש ועדת הקבלה והבחירות בקשה להוציא חבר מן העמותה מהטעמים האמורים בסעיף זה, אלא לאחר שהתרתה בחבר בכתב ונתנה לו הזדמנות להסיר את העילה להוצאתו. ועדת הקבלה והבחירות אליה תוגש הבקשה, לא תחליט להוציא חבר מן העמותה אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו בפניה.
25. חבר אשר הוצא מן העמותה בהחלטת וועדת הקבלה והבחירות, רשאי לערער על ההחלטה להוציאו בפני האסיפה הכללית הקרובה. החלטת האסיפה הכללית תהיה סופית.
26. העמותה תנהל פנקס של חברי העמותה ותרשום בו כל חבר, מספר זהות, מען, כתובת דואר אלקטרוני למשלוח הודעות או כתובת אחרת שניתנה על ידי החבר, תאריך תחילת החברות ותאריך פקיעת החברות. האחריות לפנקס החברים מוטלת על הוועד המנהל.
27. הזמנה, דרישה, התראה והודעה אחרת של העמותה לחבר יכולה להיות בהודעה כללית בולטת באתר הרשמי של העמותה, או בהודעה אישית בדואר האלקטרוני אל כתובת הדואר האלקטרוני או כתובת אחרת של החבר המופיעה בפנקס החברים. לפי בקשת החבר בכתב תשנה העמותה את מענו הרשום בפנקס החברים.
פרק שלישי: האסיפה הכללית
28. האסיפה הכללית של חברי העמותה תתכנס לפחות פעמיים בשנה באזור פתח-תקוה.
29. יומה, שעתה ומיקומה של האסיפה הכללית ייקבעו על ידי יו"ר העמותה ו/או הועד המנהל.
30. הודעה על האסיפה הכללית תינתן לפחות 14 ימים מראש, ותועלה לאתר העמותה ובמקומות נוספים, בהתאם להחלטת הועד המנהל של העמותה.
31. אסיפה שאינה מן המניין:
31.1. יו"ר העמותה ו/או הוועד המנהל רשאי לכנס בכל עת (ולאחר 7 ימים מיום פרסום ההודעה על האסיפה) אסיפה כללית שאינה מן המניין, ועליו לעשות כן לפי דרישה בכתב של 2 חברים או יותר מהוועד המנהל, דרישה בכתב של ועדת ביקורת , דרישה בכתב של הגוף המבקר בעמותה או דרישה של עשירית מכלל מחברי העמותה.
31.2. לא כינס יו"ר העמותה אסיפה כללית אשר נדרשה, בתוך 14 ימים מיום שהוגשה הדרישה לפי סעיף 31.1 לעיל, רשאים הדורשים לכנס אסיפה בעצמם, ובלבד שהאסיפה תתכנס בתוך שלושה חודשים מיום שהוגשה הדרישה כאמור. האסיפה תכונס, ככל האפשר באותו האופן שבו מכונסות אסיפת חברים בידי יושב ראש האסיפה.
31.3. כונסה אסיפה כאמור בסעיף 31.2 , תכסה העמותה את ההוצאות הסבירות שהוציאו הדורשים ותחייב בהוצאותיה את חברי הועד האחראים לאי כינוסה. לא כונסה אסיפה כללית בהתאם להוראות תקנה זו, רשאי הרשם לכנסה או למנות אדם שיכנס אותה.
32. אסיפה כללית תכונס על ידי הודעה לחברי העמותה, באופן שיוחלט על ידי יו"ר העמותה לפחות 14 יום מראש. ההודעה תציין את מועד האסיפה, מקום כינוסה וסדר יום האסיפה.
33. אסיפה כללית לא תיפתח אם לא נכחו בה לפחות 25 אחוזים ממספר חברי העמותה היה מניין זה נוכח בפתיחת האסיפה ("קוורום חוקי"), רשאית היא להמשיך בדיוניה אף אם פחת מספר הנוכחים. לא נכח במקום מנין חוקי עם פתיחת האסיפה, תידחה האסיפה בחצי שעה ותתקיים בכל מספר של נוכחים.
34. במידה הקוורום החוקי לאסיפה פחת מהקבוע בסעיף 33 רישא לעיל, והתקיימה אסיפה כללית בהתאם לסעיף 33 סיפא, כוחם של החלטות שהתקבלו יפה כלפי כלל חברי העמותה, ולא תשמע טענה בדבר חוקיות קבלת ההחלטה או כל טענה אחרת בדבר הקוורום הדרוש לקבלת החלטות.
החלטות האסיפה
35. אסיפה כללית תשמע לפחות פעם בשנה דין וחשבון על פעולות הוועד המנהל, וועדת ביקורת ועדת הקבלה והבחירות , נציגי העמותה בגופים משפטיים אחרים שהוחלט על מינוי נציג כזה, דיון בתקציב העמותה ובדין וחשבון הכספי שהגיש לה הוועד המנהל ותחליט על אישורם.
36. אסיפה הכללית רשאית להעביר, בכל עת, את הועד או חבר בוועד מכהונתו; העבירה האסיפה הכללית את הועד מכהונתו, לא ייכנסו הפיטורין לתוקפם אלא אם כן בחרה האסיפה הכללית ועד חדש.
37. החלטות האסיפה תתקבלנה ברוב קולות של המצביעים, זולת אם החוק או התקנון דרשו רוב אחר לקבלתן. לפי החלטת הועד המנהל, תוכל האסיפה לקבל החלטות, זולת בענייני בחירות, גם באתר האינטרנט הרשמי של העמותה, ובלבד שההצבעה נערכה בפיקוח וועדת ביקורת.
38. החלטות שתתקבלנה על ידי האסיפה הכללית המחייבות רוב מיוחד, לעניין זה יבוטל סעיף 37 לעיל:
38.1. שינוי תקנון העמותה יעשה ברוב מיוחד של 80% מהנוכחים באסיפה, כאשר מספר הנוכחים בהצבעה יהיה 25% מכלל חברי העמותה או לחילופין 200 חברי עמותה (הגבוה מביניהם); שינוי מטרות העמותה ושינוי מען העמותה – ברוב רגיל מקרב המצביעים;
38.1.1. הצעות לשינוי תקנון העמותה יועלו להצבעה החל מתחילת החודש השלישי לחידוש החברות השנתי בעמותה ולא מוקדם ממועד זה.
38.2. החלטה על פירוק מרצון של העמותה – ברוב של 2/3 מכלל חברי העמותה;
38.3. כל החלטה לדחייה במועד בחירות לאחר 24 במאי של אותה שנה / ביטול בחירות לאותה שנה ברוב של 75% מכלל חברי העמותה;
39. בהתאם להמלצות הוועד המנהל, אסיפה כללית תחליט, ברוב רגיל, גם על:
39.1. גובה דמי החבר;
39.2. כל נושא שהאסיפה הכללית סבורה כי הינו מהותי להתנהלות העמותה;
40. בכל אסיפה כללית ינוהל פרוטוקול, יו"ר העמותה ימנה מזכיר אחראי לרישום פרוטוקול. הפרוטוקול ייחתם בידי יו"ר העמותה ושני חברי ועד ומשנחתם יהיה ראיה לכאורה לתוכנו ולכשרות כינוס האסיפה, ניהולה וקבלת החלטותיה. הפרוטוקול יפורסם באתר הרשמי של העמותה ויהיה נגיש לכל חברי העמותה.
פרק רביעי: נבחרים בעלי תפקידים בעמותה
הועד המנהל
41. הוועד המנהל של העמותה ייבחר באסיפה הכללית בבחירות שתיערכנה פעם בשנה.
42. מספר חברי הוועד המנהל יהיה לפחות 3 או יותר ( יו"ר + 2 חברים)
43. תקופת כהונתו של הוועד המנהל תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה .
44. כהונת חבר בוועד המנהל תוגבל לשלוש קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים (2 שנים) להצגת מועמדות לוועד המנהל.
45. על אף האמור בסעיף 44 , חבר ועד מנהל יוכל להציג מועמדות באם מספר המועמדים לבחירות לוועד המנהל קטן מ-3 מועמדים.
46. חבר בוועד המנהל של העמותה יכול להציג מועמדות לחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות ללא תלות במס' השנים בהם שימש כחבר ועד מנהל.
47. כל חבר עמותה רשאי להציג מועמדות לוועד המנהל.
48. חבר עמותה המשמש כחבר בוועד המנהל והוכרז פסול דין או פושט רגל יחדל לכהן מידית בתפקידו.
סמכויות וחובות הוועד המנהל
49. הוועד המנהל יהיה אחראי על ניהולה השוטף של העמותה ויקבל כל החלטה בנוגע לפעילותה של העמותה, למעט החלטות שניתנו במפורש לבעלי תפקידים אחרים לפי תקנון זה או למוסדות אחרים בעמותה בהתאם להוראות חוק העמותות. לוועד סמכות לפעול בשם העמותה, למעט פעולות שסמכותן ניתנה לגוף אחר בעמותה לפי תקנון זה או למוסדות אחרים בעמותה בהתאם להוראות חוק העמותות. לוועד המנהל סמכות לייצג את העמותה מול כל המוסדות הרשמיים ומול כל גוף חיצוני ובכלל זה מול כלי התקשורת.
50. ליו"ר העמותה ייבחר החבר שקיבל את מירב הקולות מבין חברי הועד המנהל, בבחירות לחברי הוועד המנהל שנערכו בין כל חברי העמותה
50.1. במקרה של תוצאת שוויון בין החברים לתפקיד היו"ר, תתבצע הצבעה בוועד המנהל הנבחר.
50.2. במקרה של שוויון בין שניים או יותר מחברי עמותה אשר לא ניתן לקבוע את חברי הועד המנהל, תתבצע הצבעה באינטרנט בין המועמדים שקיבלו את מס' הקולות השווה בבחירות לוועד המנהל באסיפה הכללית, עד לבחירת חברי הועד המנהל לפי סעיף 42
51. הועד המנהל יהיה רשאי למנות מנכ"ל בשכר לעמותה ולקבוע סמכויותיו. כן רשאי הוועד המנהל למנות גזבר בשכר לעמותה. זהות המנכ"ל תועבר לאישור האסיפה הכללית במועד האסיפה הקרובה.
52. הוועד המנהל יהיה רשאי לצרף חברים כמשקיפים ו/או יועצים בוועד המנהל, לתקופה זמנית או עד תום אותה קדנציה של הוועד המנהל : חברים בעלי משקל סגולי לתפעול והצלחת העמותה, ובעלי ערך מוסף לעמותה ולמועדון (שחקני עבר, אישי ציבור) ו/או כהוקרה על תמיכה משמעותית וניכרת שהועברה בפועל לתקציב העמותה.
52.1. סכום התמיכה ייקבע על ידי הוועד המנהל לאותה שנה
52.2. סכום התמיכה יועבר בפועל, טרם צירוף החבר כמשקיף/יועץ לוועד המנהל.
53. חברי הועד שצורפו בהחלטת הועד המנהל ע"פ סעיף 52 לא יהיו בעלי זכות הצבעה בוועד המנהל, ותפקידם לייעץ, להכווין ולאפשר תהליך קבלת החלטות בצורה מיטבית. יובהר כי רק אסיפה כללית רשאית להחליט לצרף חברים נוספים לוועד המנהל עם זכות הצבעה.
54. הוועד המנהל רשאי לקצוב את תקופת כהונתו של חבר וועד מנהל שצורף על פי סעיף 52 לתקופה שתיקבע על פי שיקול דעת הוועד המנהל.
55. חברי הוועד המנהל יפעלו מתוך מטרה להשגת מטרות העמותה
56. על הוועד המנהל וכל אחד מחברי הוועד לפעול לטובת העמותה במסגרת מטרותיה והתקנון בהתאם להחלטות האסיפה הכללית וכללי התנהלות תקינה של עמותות.
57. לפני סוף השנה על הוועד המנהל לבקש את כינוסה של האסיפה הכללית, להציג בפניה תוכנית עבודה שנתית ולהביא לאישורה את תקציב העמותה.
58. ישיבת הוועד המנהל לא תיפתח אם לא נכח בה רוב של חברי הוועד. תתאפשר הצבעה טלפונית.
59. הוועד המנהל ינהל פרוטוקול מישיבותיו ויעלה את כל החלטותיו על הכתב.
60. תקנון העמותה, פרוטוקול הישיבות וההחלטות יפורסמו באתר האינטרנט הרשמי של העמותה באופן שיהיה נגיש לכלל חברי העמותה.
61. זכויות החתימה של העמותה יהיו של לפחות שלושה חברים שיוסמכו על ידי הוועד המנהל כאשר 2 חברים הינם חברי הוועד המנהל. החברים יהיו הרשאים לחתום בשם העמותה על מסמכים אשר יחייבו אותה, ולבצע בשמה פעולות שהן בתחום סמכותה כאשר חתימה של שניים מתוכם, בצרוף חותמת, תחייבנה. כל הוצאת כספים תתבצע תחת בקרה של רו"ח / עו"ד, וועדת הביקורת.
62. כספי החברות של חברות בעמותה יופקדו בחשבון בנק , אשר יהיה בנאמנות של עו"ד / רואה חשבון וישמשו למטרות הבאות :
62.1. תפעול שוטף של העמותה
62.2. ביצוע פעולות לקידום מטרות העמותה
62.3. ייזום והשתתפות בפעילויות קהילתיות : עזרה בפעילות של ארגונים חברתיים ועוד
62.4. כל מטרה אחרת שתוסכם על ידי חברי העמותה.
סמכויות יו"ר העמותה
63. יו"ר העמותה ייבחר בבחירות באסיפה הכללית שייערכו פעם בשנה , ולתפקיד זה ייבחר המועמד שקיבל את מירב קולות החברים בהצבעה לוועד המנהל.
64. תקופת כהונתו של יו"ר העמותה תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה
65. כהונת יו"ר העמותה תוגבל לשלוש קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים להצגת מועמדות ליו"ר העמותה בבחירות לוועד המנהל.
66. על אף האמור בסעיף 65 יו"ר העמותה יוכל להציג מועמדות ליו"ר העמותה באם מספר המועמדים לתפקיד יו"ר העמותה מקרב המועמדים לוועד המנהל קטן מ- 2 מועמדים.
67. יו"ר העמותה יכול להציג את מועמדות לחבר ועד מנהל בבחירות, חבר ועד מנהל יוכל להציג מועמדות באם מספר המועמדים לבחירות לוועד המנהל קטן ממספר מועמדים לפי סעיף 42.
68. יו"ר העמותה יכול להציג מועמדות לחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות ללא תלות במס' השנים בהם שימש כיו"ר העמותה.
69. יו"ר העמותה יכנס את ישיבות הוועד המנהל על פי שיקול דעתו.
70. על אף האמור בסעיף 69 ישיבות הוועד המנהל יכונסו גם על פי דרישה של שניים מחברי הוועד המנהל.
71. יו"ר העמותה ייקבע את סדר היום של ישיבות הוועד המנהל.
72. החלטות הוועד המנהל תתקבלנה ברוב קולות המצביעים. היו הקולות שקולים, יכריע יו"ר העמותה.
73. במקרה של התפטרות חבר הוועד מכהונת יו"ר או במקרה שבו נבצר ממנו להמשיך למלא את תפקידו רשאים הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו. הועד יכנס את האסיפה הכללית לבחירה ואישור
כהונה בוועד המנהל
74. חבר הוועד המנהל יכול לפרוש מתפקידו בהודעה בכתב לוועד המנהל.
75. היה ובמהלך כהונת הוועד המנהל, יחדלו לכהן מחצית או יותר מחברי הוועד המנהל אשר נבחר בבחירות ללא שנתמנו חברי ועד מנהל אחרים, רשאים הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו. הועד יכנס את האסיפה הכללית לבחירה ואישור.
76. בהתאם לאמור בסעיף 28 לחוק העמותות, האסיפה הכללית רשאית להעביר, בכל עת, את הועד או חבר בועד מכהונתו; העבירה האסיפה הכללית את הועד מכהונתו, לא ייכנסו הפיטורין לתוקפם אלא אם כן בחרה האסיפה הכללית ועד חדש.
77. בהתאם לאמור בסעיף 28 לחוק העמותות, נתפנה מקומו של חבר הוועד המנהל, רשאים הנותרים בוועד למנות באופן זמני חבר עמותה אחר לכהן כחבר הוועד המנהל עד לכינוסה של אסיפה כללית מיוחדת אשר תתכנס בתוך 60 יום ממועד מינוי חבר הוועד הזמני לבחירת חבר ועד קבוע חדש במקומו. הליך זה כרוך בהודעה כללית לחברי העמותה באתר הרשמי של העמותה.
78. חבר הוועד המנהל שנבצר ממנו למלא את תפקידיו באופן זמני, רשאים יתר חברי הוועד הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו עד שישוב למלא את תפקידו. הליך זה כרוך בהודעה כללית לחברי העמותה.
79. במידה והועד המנהל סיים תפקידו בעיטו בהתאם לתקנון, ונבחר במקומו ועד מנהל חדש, תבוצע חפיפה בת לא פחות מ-14 ימים טרם סיום עבודת הועדה היוצאת, וזאת לצורך לימוד החומר ותפקידה הועדה, ולטובת יצירת "זיכרון ארגוני" והמשכיות בעבודת הועד המנהל בפרט והעמותה בכלל.
כהונה בוועדת ביקורת וועדת קבלה ובחירות
80. חברי ועדת ביקורת / ועדת הקבלה והבחירות יבחרו בבחירות שיתקיימו אחת לשנה ע"י האסיפה הכללית.
81. חבר עמותה המשמש כחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות המנהל והוכרז פסול דין או פושט רגל יחדל לכהן מידית בתפקידו
82. תקופת כהונתו של חברי ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה
83. כהונת חברי ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות תוגבל לשלוש קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים להצגת מועמדות ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות.
84. על אף האמור בסעיף 83 חבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות יוכל להציג מועמדות להמשך חברותו בוועדה שכיהן, באם מספר המועמדים לחברות בוועדה מקרב המועמדים לחברי הועדה קטן מ -3 מועמדים.
85. חבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות יכול להציג את מועמדות לחבר ועד מנהל בבחירות או לוועדה אחרת ללא תלות במס' השנים בהם שימש כחבר ועדה.
86. חברי ועדת ביקורת וועדת הקבלה והבחירות לא יפעלו תוך ניגוד אינטרסים. אם קיים ניגוד אינטרסים, לרבות ניגוד אינטרסים הנובע מקשר אישי בין חבר ועדת ביקורת לחבר הוועד המנהל, רשאים הוועד המנהל או האסיפה הכללית להעביר חבר ועדת ביקורת מתפקידו.
87. לא יכהן אדם בעת ובעונה אחת הן כחבר הוועד המנהל או מחלקת ניהול או כיו"ר העמותה הכללית והן כחבר ועדת ביקורת ו/או ועדת קבלה ובחירות של העמותה.
88. מספר החברים בוועדת ביקורת / ועדת בחירות וקבלה לא יפחת מ-2.
פרק חמישי: מחלקות ניהול מקצועית
89. הוועד המנהל יחליט, בהתאם לצורך, על הקמת מחלקות ניהול מקצועית שידאגו לפעילות השוטפת של העמותה:
89.1. שיווק ופרסום
89.2. קהילה ותרבות
89.3. גזברות ופיננסים
89.4. אינטרנט
89.5. דוברות ותקשורת
89.6. ועדת נציגים לתאגידים אחרים
90. מחלקות ניהול מקצועית תהיינה כפופות לוועד המנהל, כל חבר ועד מנהל ישמש כאחראי מרכז על אחת ממחלקות ניהול מקצועית
91. אחראי מרכז מחלקת ניהול מקצועית יבחר מתוך חברי הועד המנהל, אשר ישמש איש קשר לוועד המנהל. בנוסף ימונה מרכז לוועדה מבין חברי הועדה המתנדבים.
92. מינוי חברי מחלקת ניהול מקצועית תיעשה מבין המתנדבים למחלקה בהחלטה של הוועד המנהל ו/או ועדת קבלה ובחירות.
93. יובהר כי חברי מחלקת הניהול המקצועית כאמור יהיו חברי עמותה.
94. מספר חברי מחלקת ניהול מקצועית לא יוגבל כל עוד המתנדבים יעבדו בשיתוף פעולה לקידום מטרות העמותה.
95. הוועד המנהל ימנה חברים לועדת ניהול מקצועית כל חבר עמתה, אשר יבקש לקחת חלק בפעילות הועדה המקצועית האמורה , ויושם דגש על
95.1. ניסיון מקצועי ו/או אקדמי בתחום הפעילות של המחלקה
95.2. יכולת לעבודה בצוות
96. חבר שימונה לפעול באחת מחלקת ניהול מקצועית לתפעול העמותה מתחייב לפעול להשגת מטרות העמותה בתחום שבו מחלקת ניהול מקצועית פועלת. החבר מתחייב לפעול בשקיפות ובצורה שתכבד את כלל חברי העמותה.
97. במקרים הבאים ניתן להעביר חבר מפעילותו מחלקת ניהול מקצועית השונות :
97.1. פעילות נגד מטרות העמותה
97.2. פעילות בצורה שלא מכבדת את חברי העמותה
97.3. החבר לא שיתף בפעולותיו את שאר חברי מחלקת ניהול מקצועית
97.4. פעל בניגוד להחלטות שהתקבלו בצורה דמוקרטית ע"י חברי מחלקת ניהול מקצועית.
98. העברת חבר מפעילותו במחלקת ניהול מקצועית תעשה בדרך הבאה :
98.1. הוועד המנהל העביר את בקשת העברה לחברי ועדת הקבלה והבחירות , עם נימוקים מפורטים לבקשת העברה. ועדת הקבלה והבחירות תתכנס יחד יו"ר העמותה ותוציא החלטה להעברת החבר מפעילותו במחלקת ניהול מקצועית, ההחלטה תעבור בקרה של מבקר העמותה / יועץ משפטי.
98.2. האסיפה הכללית יכולה לבקש שינוי הרכב מחלקת ניהול מקצועית במועדי הכינוס. הבקשה להעלאת הנושא בסדר היום של כינוס האסיפה, תועבר לוועדת הקבלה והבחירות ע"י 20% מחברי העמותה.
99. הפסקת פעילות חבר מחלקת ניהול מקצועית שהתקבלה ע"פ סעיפים 97-98 הינה סופית וללא זכות ערעור על ההחלטה.
100. חבר המתנדב במחלקת ניהול מקצועית יכול לפרוש מפעילותו בוועדת המשנה ע"י העברת מכתב פרישה לוועדת הקבלה והבחירות.
מינוי חברים בוועדת נציגים לתאגידים אחרים
101. הועד המנהל יוציא בכל שנה בקשה לאיוש "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" והתבחינים הנדרשים.
102. חברי "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" יהיו מבין חברי העמותה.
103. חבר הרואה עצמו כמתאים לחברות "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" יגיש את מועמדותו לוועדת בחירות וקבלה וידווח כי אין לו רישום פלילי (מדובר בהרשעות מהותיות, לא עבירות תכנון ובניה או דוחות). במידה ויתברר בהמשך על הרשעה שלא התיישנה אשר לא דווח על כך , החבר יושעה מידית מתפקידו.
104. חברי ועד המנהל יכולים להגיש מועמדות "לועדת נציגים לתאגידים אחרים", במידה ואין מועמדים לאיוש חמשת המקומות בוועדה.
105. ועדת הקבלה והבחירות תעביר לוועד המנהל החדש ב- 01.06 בכל שנה את בקשות המעומדים "לוועדת נציגים לתאגידים אחרים". הועד המנהל יתכנס ביום שלישי הראשון לאחר מינוי הועד המנהל ותמנה 5 חברים לאיוש ועדת נציגים לתאגידים אחרים
106. חברי "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" ייבחרו יו"ר לוועדה מבין חבריה.
107. תקופת הכהונה של חברי "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" תהיה למשך שנה אחת ולתקופה של עד 3 קדנציות, כאשר המשך כהונה מותנה בתקופת צינון של שנתיים אחת.
108. תקופת הכהונה של יו"ר "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" תהיה לשנה אחת עד ולתקופה של עד 3 קדנציות, כאשר המשך כהונה מותנה בתקופת צינון של שנתיים.
109. יו"ר העמותה רשאי להעלות לדיון והצבעה באסיפה הכללית המשך כהונת חבר "ועדת נציגים לתאגידים אחרים" לעניין סעיפים 107-108.
110. סעיפים 90-100 יהיו תקפים גם לעניין חברות ב"ועדת נציגים לתאגידים אחרים".
פרק שישי: מינוי בעלי מקצוע בשכר
מבקר העמותה/ רואה חשבון
111. האסיפה הכללית תאשר את מינוי רואה חשבון או גוף מבקר אחר על פי בקשה של הועד מנהל אשר אושר לצורך זה על ידי רשם העמותות.
112. תפקידי מבקר העמותה יהיו:
112.1. לבדוק את תקינות פעולות העמותה ומוסדותיה, לרבות התאמת פעולות העמותה למטרותיה;
112.2. לבדוק את השגת יעדי העמותה ביעילות ובחיסכון;
112.3. לעקוב אחר ביצוע החלטות האסיפה הכללית, הוועד המנהל, ועדת הקבלה והבחירות וועדת ביקורת ;
112.4. להציע לוועד דרכים לתיקון ליקויים בניהול העמותה;
112.5. לבדוק את ענייניה הכספיים של העמותה, את פנקסי החשבונות שלה ואת תשלומי השכר בה, לרבות ייעוד כספי העמותה לקידום מטרותיה;
112.6. בדוק כל נושא אחר הקשור לפעילותה של העמותה;
112.7. לעיין בפנקסי החשבונות ובכל מסמך אחר של העמותה.
112.8. לקבל כל מידע הדרוש לוועדת ביקורת לשם מילוי תפקידה;
112.9. להביא בפני האסיפה הכללית את המלצותיה לאישור הדו"ח הכספי והמאזן של העמותה, וכן כל הצעה אחרת הנראית לה לשיפור פעולות העמותה;
112.10. להביא לפני הוועד המנהל והאסיפה הכללית את מסקנותיה לאור בדיקה כאמור בסעיף זה.
113. כל עוד העמותה חייבת במינוי רואה חשבון על פי דין – מינויו, או הארכת מינוי של רואה חשבון ייקבע על ידי האסיפה הכללית על פי המלצת הוועד המנהל.
יועץ משפטי /עורך דין
114. האסיפה הכללית תאשר את מינוי יועץ משפטי לעמותה על פי בקשה של הועד המנהל.
115. תפקידי היועץ המשפטי יהיו:
115.1. היועץ המשפטי הוא אחד משומרי הסף בעמותה, עליו לפעול על מנת שהעמותה חבריה, נבחריה ועובדיה ימלאו תפקידם על פי הוראות החוק והמנהל התקין. חובה עליו להתריע על פעילות בלתי חוקית , או פעילות שתגרור אחריה פעילות בלתי חוקית של העמותה : מנהלתית , כלכלית , חוקתית.
115.2. לנהל בשם העמותה מו"מ למעורבות העמותה הנהלת מועדון הכדורגל למול בעלי מועדון הכדורגל הפועל פ"ת
115.3. לעמוד לרשות יו"ר העמותה והוועד המנהל בשאלות ויעוץ משפטיות.
116. היועמ"ש או מי מטעמו יהיו חברים בוועדת הקבלה והבחירות לעמותה.
פרק שביעי: בחירות
116. בחירות בעמותה תיערכנה אחת לשנה ומועדן ייקבע על ידי הוועד המנהל במהלך חודש אפריל –מאי ולא יאוחר מה- 24 למאי בשנה. החלטה לדחייה/ביטול מועד הבחירות תתקבל באסיפה כללית ברוב של 75% מחברי העמותה (סעיף 38.3 ).
117. האסיפה הכללית תסמיך את הוועד המנהל למנות ועדת בחירות, לפחות 30 ימים לפני המועד המתוכנן של הבחירות. בראש ועדת הבחירות ימונה אדם אחד, אשר הכשרתו המקצועית הינה עריכת דין והינו חבר עמותה, אשר אינו נושא בכל תפקיד אחר בעמותה. באין חבר כזה, רשאי הוועד המנהל לפנות לעורך דין אשר אינו חבר עמותה. עורך הדין יפעל כנאמן של העמותה, יקבע את סדרי הבחירות, יאשר את תוצאות ההצבעה ויציגם בפני האסיפה הכללית.
118. ועדת הקבלה והבחירות תודיע לכל חברי העמותה הרשומים בפנקס החברים, על זכאותם לבחור ולהיבחר ועל מועד הבחירות לפחות 21 יום לפני המועד ותבקש מהחברים להגיש בתוך 5 ימים את מועמדותם לתפקידים השונים.
119. כל חבר עמותה המעוניין להיבחר לתפקידים השונים ימלא ויעביר לוועדת הקבלה והבחירות את הטפסים הנוגעים למועמדות, שינוסחו על ידי ועדת הקבלה והבחירות:
119.1. טופס מועמדות לוועד המנהל ויו"ר הועד המנהל ;
119.2. טופס מועמדות לחבר בוועדת ביקורת;
119.3. טופס מועמדות חבר לוועדת הקבלה והבחירות.
119.4. טופס דיווח שלא הוכרז פסול דין או פושט רגל.
ועדת הקבלה והבחירות תבדוק את תקינות המועמדים לפי כללי תקנון העמותה ותסכם את בדיקתה בפרוטוקול שייחתם על ידי חברי הוועדה. הוועדה רשאית לפסול מועמד שלא הוצע בהתאם לתקנון או שאינו בעל זכות בחירה ותודיע על כך למועמד בכתב בתוך 48 שעות ממועד קבלת ההחלטה. הוועדה תפרסם את רשימת המועמדים באתר האינטרנט של העמותה לפחות 10 ימים לפני הבחירות.
120. מי שמועמדותו נפסלה, רשאי לערער על כך בפני ועדת הקבלה והבחירות לא יאוחר מ-10 יום לפני מועד הבחירות.
121. מי שמתנגד למועמדותו של מועמד יוכל לעשות כן בערעור שיובא לדיון בפני ועדת הקבלה והבחירות לא יאוחר מ-3 ימים לאחר פרסום רשימת המועמדים.
122. על החלטה לפסילה או החלטה שלא לפסול מועמד, ניתן להגיש ערעור לוועדת ביקורת לא יאוחר מ-14 ימים לפני מועד הבחירות. החלטתה של ועדת ביקורת תהיה סופית ובלתי ניתנת לערעור.
123. ועדת הקבלה והבחירות תדון בערעורים ותפרסם את רשימת המועמדים הסופית לפחות 7 ימים לפני הבחירות. בהעדר ערעורים תשמש הרשימה הראשונית כסופית. רשימת המועמדים תהיה סופית ובלתי ניתנת לערעור.
הליך הבחירות
124. כל חבר עמותה יבחר את המועמדים, מתוך רשימת המועמדים שאושרה על ידי ועדת הקבלה והבחירות, אשר הוא מעוניין שייבחרו. כל חבר יבחר:
124.1. חברי ועד מנהל ויו"ר הועד המנהל – לפחות 3 מועמדים;
124.2. ועדת ביקורת – לפחות 2 מועמדים;
124.3. ועדת קבלה ובחירות – לפחות 2 מועמדים;
125. ההצבעה תיעשה באסיפה כללית או באמצעות הצבעה אלקטרונית מאובטחת באתר האינטרנט של העמותה, לפי החלטת יו"ר ועדת הקבלה והבחירות.
126. ספירת הקולות תיעשה על ידי ועדת הקבלה והבחירות עד 48 שעות מתום סגירת הקלפיות לבחירות, ותסוכם בדו"ח כתוב החתום על ידי חברי הוועדה ויו"ר ועדת הבחירות.
127. תוצאות הבחירות תפורסמנה על ידי ועדת הקבלה והבחירות בתוך יומיים מתום ספירת הקולות.
128. ועדת הקבלה והבחירות תודיע את תוצאות הבחירות לכל המועמדים בתוך יומיים ממועד פרסום התוצאות הסופיות. למרות זאת, אי מסירת הודעה למועמד לא תהווה סיבה לעיכוב ההליכים.
129. מועמד שייבחר יקבל כתב מינוי לתפקיד שנבחר מוועדת הקבלה והבחירות, ויחתום על תצהיר לפעול על ערכי העמותה ועל פי חוקי מדינת ישראל. המועד לכניסה לתפקיד הנבחר הינו 01.06 לאותה שנה , כאשר הזמן מהגשת כתב המינוי לכהונה בוועדה הנבחרת, תשמש לביצוע חפיפה והעברת ידע מהועדה המכהנת לוועדה הנבחרת.
130. ערעור על תוצאת בחירות ניתן להגיש לוועדת הקבלה והבחירות בתוך שבוע ממועד פרסום התוצאות הסופיות. ועדת הקבלה הבחירות תדון בערעור בתוך שבוע ממועד הגשתו, והחלטות הוועדה תתקבלנה לפי רוב רגיל.
131. על החלטות ועדת הקבלה והבחירות ניתן לערער בפני ועדת ביקורת בתוך שבוע מיום פרסום החלטת ועדת הקבלה והבחירות. ועדת ביקורת תדון בערעורי שהובאו בפניה בתוך שבוע ימים מיום הגשתם ויוכרעו בוועדה לפי דעת הרוב. קביעתה של ועדת ביקורת תהיה סופית ולא ניתנת לערעור.
132. במקרה שמספר מועמדים יקבלו מספר קולות שווה שמונעת את ההחלטה להכרזת רשימת החברים הנבחרים
132.1. במקרה של שוויון בין שניים או יותר מחברי עמותה המועמדים לוועד המנהל אשר לא ניתן לקבוע את חברי הועד המנהל לפי סעיף 42, תתבצע הצבעה באינטרנט בין המועמדים שקיבלו את מס' הקולות השווה בבחירות לוועד המנהל באסיפה הכללית, עד לבחירת חברי הועד המנהל לפי סעיף 42.
132.2. במקרה של תוצאת שוויון בין החברים לתפקיד היו"ר, תתבצע הצבעה באינטרנט מבין 2 ו/או יותר החברים שקיבלו את מירב הקולות למועמדות לתפקיד יו"ר העמותה.
132.3. במקרה של שוויון בין שניים או יותר מחברי עמותה המועמדים לוועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות אשר לא ניתן לקבוע את חברי הועדה, תתבצע הצבעה באינטרנט בין המועמדים שקיבלו את מס' הקולות השווה בבחירות לוועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות, עד לבחירת 3 חברי הועדה.
133. כל פעולה של חבר הוועד המנהל, או של חבר ועדת ביקורת או של ועדת קבלה ובחירות – לא תפגע בשל פגם שהיה בבחירתו של אותו חבר או במינוי.
134. עד לבחירות הראשונות שיתקיימו בתוך 180 יום לאחר כנס יסוד העמותה על ידי האסיפה הכללית, מייסדי העמותה יכהנו בוועד המנהל, וימנו את ועדת ביקורת , ועדת הקבלה והבחירות ואת יו"ר העמותה הכללית וכן את חברי ועדת נציגים לתאגידים אחרים.
135. הועד המנהל ימנה רו"ח ויועץ משפטי בשכר.
סייגים לכהונה
136. לא יכהן כחבר הוועד המנהל, חבר ועדת ביקורת, חבר ועדת הקבלה והבחירות, או יו"ר העמותה הכללית:
136.1. מי שאינו חבר עמותה;
136.2. מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כחבר הוועד המנהל או כחבר ועדת ביקורת, לפי העניין;
136.3. קטין
136.4. מי שהוכרז פסול דין או פושט רגל;
136.5. מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי ס' 290 עד 297 ו-414 עד 438 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 או בעבירה אחרת אשר לדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון;
137. לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כגוף מבקר.
138. לא יכהן כיועץ משפטי מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כיועץ משפטי.
139. מי שאירע לו אחד המקרים המנויים לעיל בעת שמילא תפקיד זה, יחדל לכהן בתפקידו לאלתר.
תעמולת בחירות:
140. חבר שהגיש את רצונו להתמודד בבחירות, רשאי יהיה לעיין בפנקס חברי העמותה.
141. אסורה תעמולת בחירות על רקע מפלגתי או פוליטי.
142. אסורה התארגנות של שני מועמדים או יותר לניהול תעמולה בכתב ובעל פה.
143. כל אמצעי תעמולה חייב לקבל אישור ועדת הקבלה והבחירות אשר תאשר כל תעמולה שאינה סותרת את התקנון.
144. תעמולת הבחירות תהיה בלשון חיובית על המועמד עצמו בלבד, ולא תכלול פרטים על מועמדים אחרים ופרסום כלשהו נגדם.
145. אזור ברדיוס 10 מטר מהקלפי הינו אזור אסור לתעמולת בחירות. במידה וינהל מועמד תעמולה באזור זה, רשאית ועדת הקבלה והבחירות לפסול מועמדותו בזמן הבחירות או לאחר מכן, ובתנאי שקיבל אזהרה קודם לכן.
146. ועדת הקבלה והבחירות רשאית לפסול מועמד שיפר את הוראות פרק זה. הוראת הפסילה תינתן בכתב. ערעור ניתן להגיש לוועדת משמעית בכתב לא יאוחר מ- 48 שעות מזמן קבלת הודעת הפסילה.
פרק שמיני: ניהול חשבונות, הגשת מסמכים ועיון
147. העמותה תנהל פנקסי חשבונות שישקפו בשלמות ובנאמנות את עסקיה ומצבה הכספי. כל חבר של הוועד המנהל, של ועדת הביקורת או של הגוף המבקר וכן רואה חשבון שמונה לעמותה, רשאי לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של העמותה ובמסמכים המתייחסים אל הרשום בהם ולקבל מכל חבר הוועד המנהל ומכל עובד העמותה כל מסמך שברשותם וכל מידע הדרוש לדעתו למילוי תפקידו.
148. הדו"ח הכספי של העמותה ייערך לפי כללי חשבונאות ודיווח מקובלים המתאימים למצבה ולנסיבותיה של העמותה, וייתן ביטוי נאות לנתונים הכלולים בפנקסי החשבונות המנוהלים כאמור בס' 147 לתקנון. הדו"ח הכספי המקורי או העתקו המאושר כדין יוגש לרשם העמותות לא יאוחר מיום 31 בינואר בשנה השנייה שלאחר תום תקופת הדו"ח, חתום בידי שניים מחברי הוועד המנהל שאחד מהם הוא הגזבר.
149. על הדוח הכספי יחולו הוראות אלה:
149.1. הדו"ח הכספי יוגש לאסיפה הכללית כשהוא מבוקר בידי רואה חשבון;
149.2. רואה החשבון ישתתף בכל אסיפה כללית של העמותה, שיוגשו בה חשבונות שביקר או שמסר עליהם דין וחשבון ולמסור כל הודעה או הסבר שנראה לו בנוגע לאותם החשבונות.
פרק תשיעי: פירוק מרצון ונכסים לאחר פירוק
150. העמותה רשאית, באסיפה כללית, להחליט על פירוק מרצון ועל מינוי מפרק או מפרקים. ההחלטה טעונה רוב של 75% מכלל חברי העמותה. תחילת הפירוק תהיה כעבור שבועיים מקבלת ההחלטה, זולת אם נקבע בה תאריך מאוחר יותר לעניין זה.
151. על המפרק:
151.1. לכנס את נכסי העמותה ולגבות את החובות המגיעים לה מחברים ומאחרים;
151.2. לממש את נכסי העמותה במידה הדרושה לפירעון חובותיה;
151.3. לפרוע את חובות העמותה, לרבות הוצאות הפירוק;
151.4. להעביר את יתרת הנכסים, אם נשארו, לעמותה אחרת בעלת מטרות דומות.
152. בתוך שבועיים לאחר מינויו, יפרסם המפרק הודעה על פירוק העמותה ויזמין בה את נושי העמותה להגיש לו תביעותיהם תוך מועד סביר שקבע בהודעה. ההודעה תפורסם ברשומות וכן בשני עיתונים יומיים בעברית.
153. השלים המפרק את פעולות הפירוק, יכנס אסיפה כללית מסיימת ויביא לאישורה דין וחשבון על הפירוק, מאושר בידי ועדת הביקורת או בידי הגוף המבקר. כל ההוראות בתקנון זה בעניין הדו"ח הכספי יחולו בשינויים המחויבים גם על דין וחשבון זה. אישרה האסיפה הכללית המסיימת את הדין והחשבון, יגיש המפרק לרשם העמותות בתוך 14 יום אחרי האסיפה העתק ממנו ומפרוטוקול האסיפה.
154. תקנון זה מהווה את תקנון העמותה. הוראות התקנון המצוי שבתוספת לחוק העמותות לא יחולו על העמותה, במידה שבה הוסדרו בתקנון זה.