חזון העמותה

מועדון הכדורגל הפועל פ"ת שייך לקהילה ופועל לטובת הקהילה על מנת להשיב את המועדון לקדמת הכדורגל הישראלי

ערכי העמותה

העמותה תהיה פתוחה לכולם ללא הבדל דת, מין וגזע ותפעל למען אוהדי מועדון הכדורגל הפועל פ"ת.

עמותת "הכחולה" חרתה על דגלה את ערכי השקיפות, הדמוקרטיה והמנהל התקין. אי לכך, אנו מתחייבים לערוך בחירות במועד שיפורסם מבעוד מועד, ולייצר מבנה אירגוני שייצג את כלל האוהדים, כך שכל החלטה של הועד המנהל תהיה לאחר קבלת המנדט מכלל חברי העמותה.

אורך השנים ראינו כיצד מנהלי המועדון סטו מהדרך ופעלו למען הצלחתם העסקית והאישית ללא דרך וחזון למועדון. עמותת "הכחולה" מאמינה ותפעל להחזרת המועדון לקהילה, מתוך אמונה מלאה כי היא החלק החשוב ביותר בו. אנו מאמינים כי הצלחת המועדון תגיע אם לא ניתן לעבר להישכח ונמשיך לפעול על פי הדרך שמייסדי המועדון ראו בחזונם: חינוך הדור הצעיר ושחקני הנוער למחויבות לסמל ולערכי הפועל פ"ת.

העמותה, יחד עם המועדון, תשאף לחינוך לספורטיביות ומצוינות תוך שאיפה להישגיות וניצחון וכן תפעל על מנת שקבוצות מועדון הכדורגל הפועל פ"ת ישחקו תחת הסמל המקורי של המועדון (האיש עם המגל והפטיש) ובצבע הכחול.

העמותה תפעל למען יצירת תרבות ספורט בעיר פ"ת ובמדינת ישראל וכן תפעל למען הקהילה בפ"ת בכל התחומים שתמצא לנכון. 

מישל פלאטיני , נשיא אופ”א 2010

"האוהדים מהווים למעשה את הדם הזורם בעורקי הלב של הכדורגל המקצועני. ללא האוהדים, הכדורגל המקצועני היה נחשב לעוד ספורט חובבני או לתחביב פנאי. בעוד שמרבית השחקנים והמאמנים מחליפים מועדונים במהלך הקריירה, האוהדים נשארים מחויבים ונאמנים לקבוצתם, ומהווים אבן יסוד ובסיס של מועדונם. כמובן שבעת הצלחה, התמיכה והעניין בקבוצה עולה, אך בזמנים קשים אלו האוהדים הנאמנים שנשארים לעזור, לשקם ולאסוף את השברים. "

 

גם הניסיונות האחרונים לרפורמה בכדורגל הישראלי מכירות בחשיבות האוהדים כשותפים פעילים והחשובים ביותר במועדוני הכדורגל, כך

בדו"ח ועדת זליכה[1]: 
"אנו סבורים כי מעורבותם של ארגוני אוהדים היא משב רוח מרענן במסגרת ההתפתחויות אשר אירעו בענף בשנים האחרונות. ככל שתגבר פעילות ארגוני האוהדים בכלל והתארגנותם יחד בפרט, כן יגבר הסיכוי כי לענף הכדורגל בישראל יהיה אופק חיובי."

ובדו"ח ועדת דודי כהן[2]: 
"כמו כן, ממליצה הוועדה על שיתוף אוהדים במודל של "מועצת לקוחות/אוהדים" או של "פרלמנט של אוהדים", וזאת כדי לסייע בטיפול בסוגיית האלימות, וכדי לחזק את הקשר ואת המעורבות התורמת של האוהדים."

אוהדים אינם מוגדרים רק על פי היותם צרכנים של כדורגל מקצועני, וישנו אינטרס ליצור יחסים הרמוניים ומקובלים בין אוהדי המועדון לבין המועדון. על המועדון להתחשב ברצינות ברוב המתון, השקול והאחראי של האוהדים, מכיוון שהם מהווים למעשה את קבוצת “המשקיעים התרבותיים”  לטווח הארוך.

שילוב של האוהדים בתהליך קבלת ההחלטות יוביל את המועדון להתנהלות ולקבלת החלטות טובה יותר.

בסיס אוהדים מאורגן יהיה בעל כוח רב יותר, ויאפשר את השמעת דעתו בפני מנהלי המועדון/בעלים.

  • בעלי המועדון ידרשו  לאפשר לאוהדים להפוך לשותפים אחראים, ובכך לשפר את האיכות והתועלת של הדיאלוג המשותף.
  • בעלי המועדון ידרשו  לאפשר שיתוף ידע ולשפר את היחסים בין גורמים שונים, תוך דגש על שיפור הקשר בין אוהדים לבין מנהלי המועדונים/בעלים/כוחות הביטחון.
  • בעלי המועדון ידרשו  לאפשר את קיומו של קשר מינימאלי בין המועדון לבין האוהדים כדי להפחית את הסיכוי שאוהדים יעזבו את המועדון.
  • בעלי המועדון ידרשו  לאפשר ולהקל על היכולת של אוהדים להיות מעורבים בתהליכי קבלת ההחלטות במועדונים, תוך הכרה בחשיבותם הרבה עבור המועדונים.